Konsumenci szukają w sieci najlepszej ceny

Konsumenci szukają w sieci najlepszej ceny24.05.2007 10:30

Jak pokazuje raport DoubleClick Performics - oddziału znanej firmy, stworzonego w celu dostarczenia dokładnych narzędzi badawczych dla marketingu online, jeśli chodzi o zakupy w sieci konsumenci nie są wierni jednemu sklepowi ani określonej marce, ale krążą w poszukiwaniu najlepszej ceny.

Jak powiedział Stuart Frankel, prezes DoubleClick Performics: -- _ Jeśli chodzi o lojalność i programy promocyjne, nasze badanie pokazuje, że konsumenci najczęściej szukają najlepszej ceny. Siedmiu na dziesięciu konsumentów przeszukuje mnóstwo sklepów zanim dokona zakupu w takim, który oferuje najlepszą cenę. _

Badanie wykazało, że 42% konsumentów przed dokonaniem zakupu używa porównywarki cen. 48% konsumentów określiło też swoją lojalność wobec kupców internetowych jako "coś związanego z reprezentowaną przez niego dobrą ceną, wysokim standardem obsługi klienta i zróżnicowaną ofertą produktów."

70% respondentów badania uczestniczy w jakimś programie lojalnościowym. 53% respondentów stwierdziła z kolei, że obniżki cen lub ekskluzywne oferty tylko dla członków programu są niezwykle ważnym czynnikiem programów lojalnościowych. Słaba obsługa klienta sprawia, że 41% konsumentów przestaje być lojalna wobec sklepu internetowego.

Konsumenci zaawansowani tzn. tacy, którzy należą do dwóch lub więcej programów lojalnościowych są mniej skupieni na cenie, a bardziej na poszerzeniu samego doświadczenia zakupów za pomocą nowych narzędzi i technologii.

Przy podejmowaniu decyzji o powrocie na konkretną stronę 56% stwierdziło, że bardzo ważną opcją jest tworzenie przez stronę profilu zachowań konsumenckich.

Modele kupowania różnią się ze względu na płeć, mężczyźni są zazwyczaj mniej lojalni, a kobiety częściej się rejestrują i większy wpływ wywiera na nie promocyjny newsletter.

Przynajmniej połowa przebadanych konsumentów wskazała na kupowanie przez siebie online odzieży, książek, płyt, sprzętu komputerowego i zabawek. Sporym czynnikiem, ciągle przyciągającym konsumentów do danego sklepu, jest też wg badania brak kosztów dostawy.

Tekst: Konrad Szlendak

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.