Koniec telewizorów Panasonic? Bzdura!

Koniec telewizorów Panasonic? Bzdura!02.11.2012 11:51
Źródło zdjęć: © Pokarin / Wikimedia Commons / CC

Panasonic ogłosił swoje wyniki finansowe za ostatni kwartał. Wynika z nich jasno, że mimo zakładanego zysku na poziomie 50 miliardów jenów firma przyniosła jednak straty. Zaraz po ogłoszeniu wyników, niektóre polskie media zaczęły wieścić rychły upadek firmy, a już z pewnością zakończenie produkcji telewizorów. Wystarczy jednak spojrzeć dokładnie w wyniki finansowe, aby dowiedzieć się skąd pojawiły się straty, ale także to, że dział telewizorów przyniósł całkiem pokaźne zyski. CEO Panasonic nakreślił też bardzo ciekawe kierunki rozwoju Panasonica, na czym być może skorzysta Polska.

Panasonic podał, że za rok 201. przewiduje 765 mld jenów (9,6 mld dolarów) starty, wobec prognozowanego wcześniej zysku na poziomie 50 mld. Zysk operacyjny spadł z poziomu 260 mld jenów do 130 mld jenów. Przede wszystkim, za słaby wynik finansowy koncernu odpowiadają operacje księgowe, w których Panasonic musiał stworzyć odpisy związane z konsolidacją swoich fabryk. W ten sposób ponosi on koszty związane ze wcześniejszymi przejęciami firm i zakładów z branży mobilnej i paneli słonecznych (między innymi Sanyo). Prezes Panasonica Kazuhiro Tsuga najwyraźniej wziął się za mocne zmiany w firmie i porządkuje strukturę korporacji, ale także urealnia wartość spółek zależnych i konsoliduje obszary działalności firmy. Nikt jednak nie mówi tutaj, o zamykaniu produkcji telewizorów. Co ciekawe, zysk ze sprzedaży telewizorów i całego segmentu AVC poprawił się i przyniósł zysk na poziomie niemal 20 miliardów jenów, wobec zeszłorocznej straty na poziomie niemal 16 miliardów jenów. A wszystko to w czasie ogólnoświatowego
kryzysu i spadku sprzedaży na poziomie 24%. Możecie spać spokojnie – telewizory Panasonica nie znikną z rynku, a co więcej na wiosnę zobaczymy nowe modele.

Jak mówi dla nas Iwona Burzyńska PR Manager Poland & Baltics Panasonic Marketing Europe GmbH:

_ "Segment rozwiązań AVC Panasonic bardzo dobrze radzi sobie z rynkowym trendem zwiększonego popytu na większe ekrany telewizyjne, czego przykładem są wyniki z sierpnia (ostatnie dostępne dane z Gfk), z których wynika, że Panasonic zajął trzecią pozycję na rynku europejskim w kategorii telewizorów powyżej 37 cali. Co więcej, oczekujemy również zwiększenia wykorzystania naszych rozwiązań AVC w segmentach poza ekranami telewizyjnymi." _

Rzeczywiście, ogólna sytuacja Panasonica nie jest najlepsza, jednak widać, że rządy nowego prezesa zaczynają przynosić wymierne korzyści i przede wszystkim zmieniać japońskiego giganta. Panasonic zaczyna się wycofywać z obszarów, które nie są dla niego kluczowe, a do tego przynoszą straty/ Prezes urealnił też wartość zasobów spółki, fabryk i prowadzonych inwestycji, co już dostrzegli analitycy. Przykładem działań z naszego rynku jest rezygnacja z prowadzenia do Europy telefonów komórkowych z logo Panasonic, czy też zamknięcie dwóch mało rentownych fabryk telewizorów Malezji i Czechach - to akurat w żaden sposób nie wpłynie na obecność telewizorów Panasonica w Europie.

Panasonic stawia coraz mocniej i coraz śmielej także na nowe obszary działania, które generują zyski i pozwalają się firmie rozwijać. Obok produkcji telewizorów firma planuje mocną ekspansję na rynku AGD - szczególnie w Europie. Było to widać już na tegorocznych targach IFA, gdzie Japończycy pokazali imponujące stoisko ze swoimi produktami z tego obszaru. W tym przypadki można upatrywać potencjalnej szansy dla Polski, bo nie nikt inny, ale to właśnie Polska jest światowym potentatem w produkcji AGD i swoje fabryki ulokowali u nas najwięksi światowi producenci. Dla Panasonica wybór naszego kraju jako miejsca produkcji i dystrybucji powinien być naturalnym i logicznym wyborem.

Panasonic stawia też mocno na działy klimatyzacji, pompy ciepła czy wszystkie rozwiązania z coraz bardziej popularnego w Europie i USA segmentu ECO. Bardzo silnie widać też akcenty, które prezes Panasonica położył na panele słoneczne i alternatywne źródła energii, nowe zastosowanie dla swoich produktów AVC, czyli paneli telewizyjnych LED, ale także dostawę odpowiednich układów dla samochodów hybrydowych –. odbiorcami tych ostatnich rozwiązań są koncerny takie jak grupa Volkswagen, Ford czy Toyota i Tesla. Mówienie zatem o końcu Panasonica i zaprzestaniu produkcji telewizorów jest wyssane z palca. Panasonic ma kłopoty od dawna, ale wreszcie zaczyna sobie z nimi radzić.

J.B.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.