Koniec SMS-ów? Teraz wiadomości wysyła się za darmo!

Koniec SMS-ów? Teraz wiadomości wysyła się za darmo!29.04.2013 13:01
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Dzień, w którym smartfony przegoniły proste telefony komórkowe w końcu nastąpił. W pierwszym kwartale 2013 roku sprzedano więcej smartfonów niż zwykłych komórek. Ale to nie koniec rewolucji. Wygląda na to, że odchodzimy od pisania SMS-ów na rzecz komunikatorów internetowych zainstalowanych w telefonach.

Dobra passa popularnych SMS-ów musiała się kiedyś skończyć. Jak podają analitycy, po raz pierwszy w historii wysłaliśmy mniej wiadomości tekstowych SMS, niż treści z wykorzystaniem komunikatorów internetowych. Rekordy popularności bije aplikacja WhatsApp, która tylko z Google Play została ściągnięta ponad 10. mln razy. Google cały czas ma na oku tę aplikację i planuje jej przejęcie za kwotę 1 mld dolarów.

Smartfon z internetem to potężne narzędzie, które pozwala błyskawicznie i za darmo wysyłać wiadomości do znajomych. Wystarczy do tego aplikacja IM, która bardzo często, oprócz przesyłania tekstowych wiadomości, pozwala wysłać także pliki multimedialne, takie jak zdjecia czy filmy. Popularne są także konferencje, które umożliwiają przesyłanie tej samej wiadomości do wielu odbiorców. A wszystko to bez żadnych ograniczeń czy dodatkowych opłat.

Nokia dostrzegła fenomen komunikatorów internetowych i najnowsze telefony Asha 21. wyposażone w fizyczną klawiaturę QWERTY wychodzą z fabryki z preinstalowaną aplikacją WhatsApp, za którą normalnie trzeba zapłacić niespełna dolara.

Analitycy firmy Informa ogłosili, że SMS-y nie są już najpopularniejszą formą wysyłania wiadomości poprzez telefony komórkowe. W 201. roku dziennie wysyłaliśmy 19 bilionów wiadomości poprzez komunikatory internetowe, kiedy popularnych SMS-ów tylko 17,6 biliona. Taki stan rzeczy może stanowić problem dla operatorów. Opłat za SMS-y stanowią lwią część ich przychodów, a te w ostatnim czasie drastycznie zaczęły spadać. Szacuje się, że z powodu komunikatorów, tylko 2012 roku operatorzy stracili ponad 23 biliony dolarów (ok. 73 biliony złotych).

Szacuje się, że w kolejnych latach popularność komunikatorów internetowych w smartfonach będzie jeszcze większa. Zgodnie z przewidywaniami, do 201. roku dziennie będziemy wysyłać 50 bilionów wiadomości IM, przy 21 bilionach SMS-ów.

Czy po ponad 2. lat świetności SMS-ów, nadszedł ich koniec? Z pewnością nie. Na rynku, choć od niedawna królują smartfony, wciąż wielu użytkowników używa prostych telefonów oferujących tylko podstawowe funkcje, takie jak dzwonienie i SMS-owanie. Z pewnością musi minąć jeszcze kilka dobrych lat, zanim staną się historią.

Źródło: BBC, SW, WP.PL

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.