Koniec "polowania" na promocje. To narzędzie zmieni twój sposób kupowania w sieci

Koniec "polowania" na promocje. To narzędzie zmieni twój sposób kupowania w sieci27.12.2021 12:37
Polowanie na okazje zajmuje dużo czasu i wymaga cierpliwości. A gdyby tak sytuację odwrócić i mieć narzędzie, które samo informowałoby klienta, że produkt, który go interesuje, jest dostępny w atrakcyjnej cenie?
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | ©Stock Rocket - stock.adobe.com
Partner artykułu: alerabat.com

Lubimy, gdy ceny poszukiwanych przez nas produktów spadają, ale wyszukiwanie atrakcyjnych promocji zajmuje dużo czasu i bywa frustrujące. Jest jednak narzędzie, które zrobi to za nas. Wystarczy dodać niewielką wtyczkę do przeglądarki internetowej i poczekać na powiadomienie, że cena spadła.

Nie lubisz przepłacać, lubisz za to kupować po atrakcyjnych cenach, podczas obniżek i na promocjach? Być może twoje zakupy wyglądają tak, że po znalezieniu interesującego cię produktu wchodzisz na stronę sklepu codziennie, a nawet kilka razy dziennie, sprawdzając, czy cena aby nie została obniżona?

Takich łowców okazji jest wśród nas coraz więcej, szczególnie że sytuacja ekonomiczna nie nastraja pozytywnie, a ceny rosną w zastraszającym tempie. Nic więc dziwnego, że ludzie szukają możliwości, by kupić taniej. Szczególnie przed świętami.

To rozwiązanie dla tych, którzy nie lubią przepłacać i umieją cierpliwie czekać na okazję. Alerabat.com sam wyszukuje kody rabatowe i promocje

Promocje wciąż w modzie

O tym, że szukamy tańszych produktów, szczególnie w okresie przedświątecznym, świadczą choćby statystyki stron porównywarek cenowych, na których pojawia się coraz więcej osób poszukujących najtańszych cen na konkretny produkt.

Również z badań ARC Rynek i Opinia wynika, że chociaż coraz ważniejsze są dla konsumentów takie zachęty jak możliwość zwrotu pieniędzy, gdy zakupiony produkt nie spełnia wymagań, to wciąż obniżka ceny jest najistotniejsza – 69 procent badanych uznaje, że właśnie obniżona cena najbardziej skłania do zakupu. Na kolejnym miejscu jest np. możliwość uzyskania większej ilości produktów za tę samą cenę lub inny produkt dodawany gratis do zakupu.

Szczególnie chętnie przeszukujemy internet w czasie największych obniżek, jak promocje przed świętami czy wyprzedaże.

Jednak polowanie na okazje zajmuje dużo czasu i wymaga cierpliwości. A gdyby tak sytuację odwrócić i mieć narzędzie, które samo informowałoby klienta, że produkt, który go interesuje, jest dostępny w atrakcyjnej cenie? Tu też potrzebna byłaby cierpliwość, ale całą pracę związaną z pilnowaniem cen wykonałby za nas komputer.

Jedna wtyczka i wszystko pod kontrolą

Tak właśnie działa wtyczka do przeglądarek internetowych alarabat.com. To narzędzie znane dotychczas głównie z opcji podpowiadania kodów do zakupów, dzięki której zawsze korzystamy z najniższej ceny. Twórcy alerabat.com teraz poszli o krok dalej i dodali funkcję idealną dla wszystkich, którzy potrafią uzbroić się w cierpliwość i spokojnie czekać na to, aż cena wyszukanego przez nich produktu spadnie do zadowalającego poziomu.

Jak to działa?

Pobieramy wtyczkę ze strony alerabat.com. Obsługuje wszystkie popularne przeglądarki, czyli Google Chrome, Firefox, Opera, Edge i Safari. Instalacja trwa dosłownie chwilę i już można korzystać ze wszystkich możliwości oferowanych przez to narzędzie.

Funkcja monitorowania cen działa w ten sposób, że na stronach sklepów partnerskich po prawej stronie ekranu pojawia się czerwona zakładka. W chwili, gdy oglądamy interesujący nas produkt, należy w nią kliknąć, by otworzyć menu umożliwiające uruchomienie śledzenia cen danego produktu.

Oto przykład. Wchodzimy na stronę sklepu z elektroniką i wybieramy interesujący nas model laptopa. Obecnie nie jest on w promocji, ale nam się przecież nie spieszy i możemy poczekać.

Klikamy w czerwoną ikonę i wybieramy przez jak długi czas alerabat.com ma monitorować cenę produktu: 30, 60 czy 90 dni. Ustawiamy też, po jak dużej przecenie ma nam wysłać powiadomienie: -5, -10, -15 czy -20 procent. Potem wystarczy podać adres e-mail, na jaki trafi to powiadomienie. Można też dodać je do jednej z utworzonych przez siebie list, co przydaje się, gdy chcemy przejrzeć wszystkie obserwowane produkty.

Kiedy dany produkt będzie miał obniżoną cenę – na stałe lub z okazji jakiejś akcji promocyjnej – na podany adres e-mail przyjdzie odpowiednie powiadomienie. Wystarczy wtedy kliknąć w link, by przenieść się na stronę przedmiotu, który wreszcie kosztuje tyle, ile chcemy na niego wydać

To rozwiązanie dla tych, którzy nie lubią przepłacać i umieją cierpliwie czekać na okazję. Ta funkcja działa na razie w wybranych sklepach, takich jak euro.com.pl, x-kom.pl, mediamarkt.pl zalando.pl czy aliexpress.pl, ale to marki, w których nie możemy narzekać na wybór.

Kupuj taniej z kodami

Monitorowanie cen to najnowsza, ale oczywiście niejedyna opcja wtyczki alerabat.com. Podczas zakupów przyda się wyszukiwanie kodów rabatowych, dostępnych w danym sklepie.

Działa to w ten sposób, że po wejściu na stronę danego sklepu na ikonce wtyczki pojawia się liczba, która informuje, jak wiele kodów rabatowych oferuje sklep. Można się z nimi zapoznać przed decyzją o zakupie, ale można też po prostu dodawać produkty do koszyka i w chwili przejścia do podsumowania wybrać z listy, która wyświetli się w okienku, możliwe do zastosowania kody rabatowe.

Niczego nie trzeba pamiętać, niczego nie trzeba zapisywać ani szukać w sieci. Warto jednak wejść na stronę alerabat.com, gdzie są zebrane wszystkie promocyjne oferty i kody ze współpracujących sklepów.

W chwili pisania tego tekstu były tam dostępne 15 794 kody rabatowe i promocje. Ta liczba cały czas się zmienia.

Na stronie jest też lista sklepów, w których działa wtyczka, więc można też w ten bardziej tradycyjny sposób poszukać najlepszych okazji.

Partner artykułu: alerabat.com
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.