Komputer wyczuje, czy dana reklama jest dla ciebie interesująca

Komputer wyczuje, czy dana reklama jest dla ciebie interesująca18.08.2015 06:17
Źródło zdjęć: © Zufrieden / Wikimedia Commons / CC

Sam fakt patrzenia na reklamę nie oznacza, że konsument jest nią zainteresowany. Emocje wpływają na to, co i jak widzimy, jak myślimy i czy zapamiętujemy. Zespół inżynierów i naukowców - a wśród nich psycholog z Uniwersytetu SWPS w Sopocie - otrzymali 50 000 euro dofinansowania z programu Horyzont 2020 na rozwój narzędzia, które zrewolucjonizuje sposób mierzenia emocji i zaangażowania uwagi.

Inżynierowie Krzysztof Cywiński i Dariusz Kamowski oraz psycholog Konrad Bocian z Uniwersytetu SWPS w Sopocie, którzy razem tworzą zespół rozwojowo-badawczy Quantum Lab Poland, stworzą innowacyjny sposób badania emocji w marketingu i reklamie. Dzięki dofinansowaniu z programu Horyzont 2020 rozwiną technologię Xpress Engine - silnika, który pozwala z sekundy na sekundę monitorować zmiany natężenia emocji konsumentów, analizując mimikę ich twarzy.

Okulografia *(eye tracking), czyli śledzenie ruchu gałek ocznych to powszechny w marketingu sposób mierzenia zaangażowania uwagi konsumenta. Jednak sam fakt patrzenia na reklamę nie musi oznaczać, że konsument jest nią zainteresowany. Wykorzystując technologie automatycznego rozpoznawania emocji można efektywnie zmierzyć zaangażowanie konsumentów. *Skuteczność Xpress Engine szacowana jest na 91 proc., a do jego użycia potrzebny jest wyłącznie dostęp do internetu oraz podstawowa kamera w laptopie lub smartfonie.

- System ELLEN, który zbudowaliśmy w oparciu o technologię Xpress Engine, pozwoli lepiej zrozumieć emocje konsumentów. Jest dopasowany do wymogów i potrzeb agencji market research, agencji marketingowych oraz indywidualnych marek i wszystkich firm pragnących tworzyć reklamy bliższe potrzebom zwykłych ludzi – mówi Konrad Bocian, psycholog z Uniwersytetu SWPS Sopot – Dzięki dofinansowaniu będziemy mogli rozwinąć narzędzie tak, aby znalazło zastosowanie w takich obszarach jak medycyna, psychoterapia oraz w robotyce społecznej, której celem jest budowa osobistych robotów, potrafiących analizować stany emocjonalne ludzi –. dodaje.

Horyzont 2020 to największy w historii program finansowania badań naukowych i innowacji w Unii Europejskiej. Quantum Lab Poland jako jedna z trzech firm z Polski zakwalifikowała się do pierwszej rundy finansowania w programie Horyzont 2020 dla małych i średnich przedsiębiorstw. Badacze dotychczas stworzyli aplikację do monitorowania nastroju “How Are You App”, która została zarekomendowana pacjentom i czytelnikom przez Polish Healthcare Journal oraz platformę badawczą ELLEN, umożliwiającą przeprowadzenie badania reklam oraz materiałów reklamowych bezpośrednio w domach konsumentów.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Kaspersky Lab broni się przed oskarżeniami

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.