Kolejna odsłona procesu Apple vs. Samsung

Kolejna odsłona procesu Apple vs. Samsung13.08.2012 10:25
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

Podczas toczącego się procesu pomiędzy Apple a Samsungiem ujawniane są coraz ciekawsze informacje. Najpierw korporacje musiały ujawnić ile tak naprawdę spornych urządzeń sprzedano w Stanach. Teraz Apple twierdzi, że Samsung nie chciał kupić od nich licencji na sporne patenty.

Z dokumentów ujawnionych podczas procesu wynika, że choć Samsung jest największym producentem telefonów na świecie, sprzedaż tabletów Galaxy Tab jest niczym w porównaniu do sprzedaży iPadów.

Twarde dane każą się jednak zastanowić nad tym, czy Galaxy Tab rzeczywiście sprzedaje się tak dobrze jak oficjalnie twierdzi koreańska korporacja. Bo jak wytłumaczyć fakt, że na ogromnym rynku amerykańskim w ostatnim kwartale sprzedało się jedynie 3. 000 sztuk?

Od debiutu tabletów z serii Galaxy Tab, Samsung twierdzi, że urządzenia te sprzedają się świetnie. W ciągu pierwszych trzech tygodni od wprowadzenia ich do sprzedaży w 201. roku miało się ich sprzedać na całym świecie ponad milion sztuk. Niecałe dwa miesiące później Samsung donosił, że sprzedaż Galaxy Tab przekroczyła poziom dwóch milionów egzemplarzy. Zgodnie z ostatnimi szacunkami IDC, w drugim kwartale tego roku Samsung mógł się pochwalić światową sprzedażą tych tabletów na poziomie 2,4 milionów sztuk.

Tylko trudno w to uwierzyć jeśli według wewnętrznych dokumentów Samsunga w tym samym kwartale w USA udało się sprzedać jedynie 3. 000 sztuk, czyli jakieś 1,5% światowej sprzedaży. Nie jest to niemożliwe, ale mało prawdopodobnym jest by ogromny i chłonny rynek jakim jest USA odpowiedzialny był jedynie za 1,5% sprzedanych Galaxy Tabów. Takie dane każą poważnie zastanowić się nad tym, czy szacunki dotyczące sprzedaży tabletów Samsunga nie są przypadkiem przesadzone.

Kiedy pod koniec 201. Samsung donosił o sprzedaży pierwszego miliona egzemplarzy na Stany przypadały 262 tysiące. Kiedy donosił o przekroczeniu dwóch milionów sprzedanych tabletów Galaxy Tab w USA sprzedano ich 77 tysięcy.

Tymczasem dokumenty ujawnione przez Apple wskazują, że w drugim kwartale tego roku Cupertino sprzedało w USA 5,7 miliona iPadów. Z jednej strony świetny wynik. Z drugiej mocno podważa twierdzenia Apple, że Samsung kopiując rzekomo rozwiązania Apple, doprowadzi ich do ruiny.

Kiedy na rynku pojawiły się pierwsze telefony z rodziny Galaxy, Apple miało być „zszokowane”: - _ Nie rozumieliśmy dlaczego nasz zaufany partner miałby naśladować nasze produkty _ - zeznawał w piątek Boris Teksler, dyrektor pionu udzielania licencji w Apple. Ale ponieważ Samsung jest jednym z większych dostawców podzespołów dla Apple, kierownictwo koncernu z Cupertino postanowiło dogadać się jakoś z Koreańczykami.

- _ Apple wolałoby by Samsung uzyskał licencje wcześniej. Ponieważ jednak Samsung jest strategicznym dostawcą Apple jesteśmy przygotowani by zaoferować (…) licencje dla tych kategorii urządzeń. _

Przedstawiciele Apple zeznali, że w październiku 201. roku firma wystosowała więc propozycję do Samsunga by ten kupił od nich licencje na odpowiednie patenty w cenie 30 dolarów za sprzedanego smartphone’a i 40 dolarów za tablet. Te ceny były cenami bazowymi – Apple przewidywało cały zestaw zniżek w zależności od tego z jakich patentów korzystać będzie dane urządzenie. Amerykanie oferowali nawet 20% zniżki na wszystko, pod warunkiem, że Samsung zdecyduje się na udzielenie im licencji na swoje patenty.

Toczący się właśnie proces jest najlepszym dowodem na to, że negocjacje te spaliły na panewce.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.