Kobiety zdobywają Internet

Kobiety zdobywają Internet22.12.2008 21:01

Jak podaje Puls Biznesu, kobiety stanowią już ponad 50% wszystkich internautów. "To naturalny efekt wzrostu poczucia własnej tożsamości kobiet. Internet jest pierwszym elementem zmian, które ukazuje pewien trend w społeczeństwie. Dynamiczny rozwój blogów prowadzonych przez kobiety nie sposób porównać z niczym innym" - mówi socjolog Anna Waliszewska.

Jak podaje Puls Biznesu, kobiety stanowią już ponad 50% wszystkich użytkowników Sieci.
I wbrew stereotypom w zakres ich zainteresowań nie wchodzą wyłącznie strony o tematyce kulinarnej. Kobiety wyjątkowo aktywnie uczestniczą w serwisach społecznościowych, dynamicznie tworzą własne blogi i chętnie udzielają się na stronach poświęconych rozwojowi osobistemu.

"To naturalny efekt wzrostu poczucia własnej tożsamości kobiet. Internet jest pierwszym elementem zmian, który ukazuje pewien trend w społeczeństwie. Dynamiczny rozwój blogów prowadzonych przez kobiety nie sposób porównać z niczym innym. Mimo wielu rządowych deklaracji i zapewnień często kobiety i tak natrafiają na szklany sufit w swojej karierze. A Internet nie ogranicza lecz daje możliwość powiedzenia czegoś więcej. Bez względu czy jest to mądre, czy ciekawe, w każdym momencie mogą się tym podzielić i z chęcią to robią" - mówi dla PC World Anna Waliszewska, socjolog zajmująca się społeczno-kulturową tożsamością płci.

Przedstawiciel portalu o2.pl Magdalena Pułtorak przyznaje, że takie portale jak snobka.pl, kafeteria.pl, 28dni.pl, hormonki.pl i luxlux.pl chętniej odwiedzają kobiety niż mężczyźni. Oczywiście jest to związane z tematyką poszczególnego serwisu, jednak i na inne strony dotychczas określane jako "męskie", kobiety również chętnie zaglądają. Dodatkowo, według analityków finansowych, najwyższy czas, aby skierować do nich akcje marketingowe w Internecie. Przewidują oni, że kobiety mogą skutecznie wpłynąć na kształt i obraz e-commerce.

"U kobiet widać podobne symptomy jak kilka lat temu u mężczyzn - chęć poznania, może nawet podboju lub zdobycia dla siebie pewnej strefy. Nie można powiedzieć, że kobiety dopiero odkrywają czym jest Internet. Jednak zdecydowania można uznać, że zaczynają go doceniać i wykorzystywać do własnych celów" - dodaje Anna Waliszewska

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.