Kliknąłeś na Facebooku "Przykro mi"? Według serwisu wciąż to "lubisz"

Kliknąłeś na Facebooku "Przykro mi"? Według serwisu wciąż to "lubisz"01.03.2016 15:40
Źródło zdjęć: © Facebook

Niedawno Facebook wprowadził tzw. reakcje, czyli od dawna zapowiadane przyciski, towarzyszące znanemu "Lubię to". Teraz mamy do wyboru pięć dodatkowych przycisków, które wyrażają nasze podejście, reakcję na czyiś post lub opublikowaną informację. Pozostała tylko jedna rzecz, która nie do końca działa tak, jak byśmy to sobie wyobrażali.

Według zamysłu Marka Zuckerberga, pojawienie się "rekacji", miało być alternatywą dla "Lubię to". Najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie, Facebook stał się dla wielu centrum informacji i wymiany opinii. To w tym miejscu dzielimy się informacjami nie tylko z naszego życia, ale także komentujemy sprawy bieżące, dziejące się na świecie. Dotyczy to zarówno polityki, jak i kultury, rozrywki itp. Nie zawsze przycisk "Lubię to" spełnia nasze oczekiwania, w wielu przypadkach chcielibyśmy wyrazić np. współczucie lub zasygnalizować, że dany temat (informacja) nas nie cieszy lub nie interesuje.

Dzięki pięciu nowym reakcjom, możemy powiedzieć _ super _, _ haha _, _ wow _, _ przykro mi _ oraz _ wrrr _. Nowość jest dostępna nie tylko w wersji przeglądarkowej serwisu, użytkownicy smartfonów także mogą korzystać z ikonek, ale mechanizm na smartfonach jest dość uciązliwy. Między innymi dlatego właśnie wciąż widzimy więcej przycisków "Lubię to", niż nowych rekacji pod naszymi postami. Ale to nie jedyny powód. Otóż aby - dla przykładu - zamiast "Lubię to" użyć "Super", musimy najechać na przycisk i poczekać, aż pojawią się reakcje. Jesteśmy przyzwyczajeni do zwykłego kliku w "Lubię to" i także dlatego też ciągle to właśnie ta reakcja króluje pod postami.

Niemniej, widać, że nowa funkcja się przyjęła. _ Lubię _, _ super _, _ wow _ - przyciski "pozytywne" sygnalizują, że dany post (informacja) nam się spodobał. Natomiast _ przykro mi _, wbrew pozorom, według algorytmu Facebooka... także działa jako "Lubię to". Problem tkwi w tym, że algorytm jest tak skonstruowany, że na podstawie naszej aktywności dobiera reklamy i decyduje o tym, jakiej tematyki posty będą się nam wyświetlać. W związku z tym, jeśli wyrazimy dezaprobatę w postaci "wrrr" lub będziemy współczuć za pomocą "przykro mi", Facebook będzie nam serwował więcej informacji, które mogą wywoływać u nas złość lub współczucie. Dzieje się tak dlatego, że serwis wszystkie sześć przycisków traktuje jako stare "Lubię to".

Pod tym względem Zuckerberg się nie popisał. Spodziewaliśmy się innego mechanizmu, Wyrażanie złości powinno sugerować to, że nie chcemy widzieć więcej postów tego typu. W rzeczywistości sami prosimy Facebooka o pozycjonowanie w naszym feedzie (tablicy) postów o podobnej tematyce. Wniosek? Nowa funkcja nie niesie za sobą nic innego, jak tylko wyrażanie swoich odczuć. To trochę "pusta" nowość, ponieważ jedynie w aspekcie wizualnym ma jakiekolwiek znaczenie.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.