Kampania marketingowa Windows Phone obraca się przeciwko Microsoftowi

Kampania marketingowa Windows Phone obraca się przeciwko Microsoftowi30.03.2012 12:56
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

„Smoked by Windows Phone” to zawody organizowane w sklepach Microsoft Store. Jeden z uczestników twierdzi, że został oszukany.

Zasady „Smoked by Windows Phone”. są proste. Pracownik Microsoft Store rzuca ci wyzwanie: musisz wykonać jakąś czynność na swoim smartfonie (na przykład zrobić zdjęcie i umieścić je na Facebooku). Jeżeli zrobisz to szybciej od pracownika z Windows Phone’em, wygrywasz notebooka wartego tysiąc dolarów. Jeżeli przegrasz, dostajesz do ręki Windows Phone’a i musisz powiedzieć do kamery, że Windows Phone cię pokonał.

Vivek Viswanathan, student z Atlanty, uważa, że został oszukany i zamierza pozwać Microsoft. Jak twierdzi, stanął do walki ze swoim iPhone’em. Od razu zastrzegł, że przycisk „power”. w jego smartfonie nie działa, więc nie można było na żądanie go zablokować (punkt startowy konkursu to smartfon z zablokowanym ekranem). Pracownik stwierdził, że nie szkodzi, i pozwolił mu wziąć udział w zawodach.

Jak relacjonuje Viswanathan, pierwsze zadanie, czyli wyświetlenie Facebooka na ekranie telefonu, zakończyło się jego zwycięstwem (bardzo nieznacznym). Pracownik jednak upierał się, że to on wygrał. Drugie zadanie to odnaleźć najbliższą restaurację. Tym razem Viswanathan ponoć zdecydowanie wygrał. Pracownik uznał zwycięstwo Viswanathana, ale wtedy podszedł kierownik sklepu, i stwierdził, że studentowi nie należy się laptop. Z uwagi na to, że iPhone Viswanathana miał uszkodzony przycisk „power”. Jeżeli student mówi prawdę, oznacza to, że kierownik Microsoft Store najpierw stwierdził, że może on startować w konkursie, a po jego zwycięstwie zmienił zdanie.

Viswanathan domaga się oficjalnych przeprosin i laptopa, który jego zdaniem mu się należy. Microsoft, jak twierdzi, analizuje sprawę.

Podobna historia przydarzyła się Sahasowi Katta, szefowi portalu technologicznego Skatter Tech. On również wygrał z Windows Phone'em za pomocą swojego Samsunga Galaxy Nexus z najnowszym Androidem. Zadanie polegało na wyświetleniu w jak najkrótszym czasie pogody dla dwóch dowolnych miast. Pracownik sklepu nie spodziewał się, że stający z nim w szranki klient będzie miał dwa widgety pogodowe na głównym ekranie i przegrał o dobrą sekundę. Następnie zawołał kierownika sklepu, który stwierdził, że nagroda się nie należy. Katta opisał sytuację na swoim portalu, a na propozycję Microsoftu, żeby powtórzyć konkurs odpowiedział, że już udowodnił swoje racje i niczego nie musi powtarzać. Wówczas specjaliści giganta od PR zdecydowali się przesłać mu wygraną (laptopa o wartości 100. dolarów), wraz z wyrazem ubolewania (Nokią Lumią 800). Katta ogłosił, że urządzenia sprzeda, a uzyskane pieniądze przeznaczy na cele charytatywne.

Tego typu incydenty mają z pewnością bardzo negatywny wpływ na bardzo pomysłową kampanię reklamową Microsoftu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.