Jest już ponad 1,7 mld stron internetowych. Jak stworzyć najlepszą?

Jest już ponad 1,7 mld stron internetowych. Jak stworzyć najlepszą?04.11.2019 10:47
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com | Interaktywnie.com

64 procent internautów wykorzystuje internet jako źródło wiedzy o produktach i usługach, a ponad 57 procent Polaków robi już zakupy przez sieć. Dostęp do internetu ma 85 procent mieszkańców Polski. Z kolei w przypadku firm odsetek ten jest jeszcze wyższy i wynosi aż 96 procent - wynika z najnowszego raportu portalu o marketingu Interaktywnie.com.

60,7 procent badanych wykorzystuje internet do sprawdzania poczty elektronicznej, a 49,9 procent do korzystania z serwisów społecznościowych. Ale to zakupy trzęsą siecią - czytamy w raporcie Interaktywnie.com. W internecie kupujemy już wszystko - od perfum po meble - ale konkurencja jest ogromna i niełatwo przebić się z ofertą. Aż 57 procent badanych zadeklarowało, że robi zakupy online. 43 procent respondentów wybiera jedynie sklepy stacjonarne.

Wartość handlu internetowego w Polsce przekroczyła już 55 mld zł, a najwięcej w internecie przeznaczamy na zakup odzieży (253 zł miesięcznie) oraz obuwia (230 zł miesięcznie). Z kolei ma urządzenia mobilne i sprzętu AGD i RTV w ciągu sześciu miesięcy Polacy wydawali średnio odpowiednio 951 zł i 605 zł.

Jeśli promocja, to przede wszystkim w wyszukiwarce

Google jest głównym źródłem użytkowników dla większości sklepów internetowych. Z wyszukiwarki korzysta 98 proc. polskich internautów. Dopasowanie neuronowe w Google - metoda oparta na sztucznej inteligencji - przetwarza obecnie już około 30% wszystkich wyszukiwań, dzięki czemu Google coraz lepiej rozpoznaje pojęcia związane ze słowami kluczowymi, nawet jeśli nie są one wyrażone bezpośrednio. Dodatkowo, RankBrain, mobile-first index i obowiązkowy certyfikat HTTPS, a ostatnio - ponowny zresztą - wzrost znaczenia oryginalnego contentu to kolejne czynniki, jakie Google bierze pod uwagę, aby użytkownik był zadowolony, a przychody z reklam płynęły szerokim strumieniem.

Jedno nie istnieje bowiem bez drugiego, a walka o coraz bardziej rozproszoną uwagę użytkownika się zaostrza. Google, choć jego dominacja wśród wyszukiwarek jest wyraźna i niezagrożona, czuje na plecach oddech choćby Amazona. Ten e-commerce'owy gigant dotychczas koncentrował się na zwiększaniu sprzedaży, ale dzisiaj skala jego działania, pozwala mu monetyzować także intencje zakupowe użytkowników. Według najnowszych prognoz, w ciągu najbliższych dwóch lat, to właśnie jego udział w rynku reklam w wyszukiwarce będzie rósł, kosztem m.in. Google. Trudno mówić o tym, że Amazon Google'owi zagrozi, ale w Mountain View z całą pewnością go nie lekceważą, o czym świadczy chociażby nacisk, jaki stawiany jest na rozwój Google Shopping

Google o uwagę użytkowników walczy na wielu frontach i najchętniej - czego nie ukrywa - w ogóle nie wypuszczałoby ich ze swoich objęć, co też poniekąd mu się udaje. Liczba wyszukiwań tzw. zero-click (takich, w których po wpisaniu frazy kluczowej, nie klikamy w zewnętrzne treści wydawców, tylko zatrzymujemy się na informacjach, które podsuwa nam Google) w czerwcu 2019 roku osiągnęła rekordowy poziom, jak podaje firma Jumpshot, aż 50,33%.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.