Jeśli czegoś nie ma w Google, to nie istnieje? Nieprawda!

Jeśli czegoś nie ma w Google, to nie istnieje? Nieprawda!24.02.2009 19:30
Źródło zdjęć: © google

Jakiś czas temu utarło się powiedzenie, że jeśli czegoś nie można znaleźć za pomocą wyszukiwarki Google, to takie coś nie istnieje. Jednak przyglądając się dokładniej możliwościom najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie trudno zgodzić się z tym, bądź co bądź, żartobliwym stwierdzeniem.

Wśród wielu użytkowników Internetu panuje przekonanie, że wyszukiwarka Google indeksuje każdą treść, którą można znaleźć w sieci. Jeśli jednak przyjrzymy się dokładnie temu, co może, a raczej czego nie może ta wyszukiwarka to dojdziemy do wniosku, że Google jednak nie jest tak idealne, jak mogłoby się to wydawać. Dlaczego? Głównie dlatego, że niektóre opcje w niej dostępne nie zadziałają bez pomocy użytkownika.

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

Zdjęcia, obrazy oraz wideo
Jeśli umieścisz w Internecie dowolne zdjęcie zawierające odpowiednie tagi, to Google bez problemu je odnajdzie. Jeśli jednak takie zdjęcie nie będzie posiadać choćby jednego słowa kluczowego, to odnalezienie go za pomocą wyszukiwarki nie będzie już takie proste. Rozwiązaniem tego problemu byłoby opracowanie systemu rozpoznawania obrazów. I rzeczywiście - Google już pracuje nad takim rozwiązaniem. Jednak na chwilę obecną będzie ono umożliwiało rozpoznawanie jedynie twarzy. Podobny problem z nieopisanymi treściami występuje w przypadku plików wideo.

Ogólnodostępne bazy danych
Google ma poważne problemy z odnalezieniem informacji przydatnych w życiu codziennym. Za jego pomocą bez problemu odnajdziemy informacje zawarte w publicznych bazach danych jak np. szczegółowe dane dotyczące naszego lotu. W tym celu wystarczy podać jego numer oraz miasto docelowe. Problem pojawia się wtedy, kiedy interesujące nas dane znajdują się w prywatnej bazie danych, np. na temat opóźnienia takiego lotu. Podobnie wygląda sprawa w przypadku poszukiwania informacji na temat konkretnej aukcji internetowej.

Nagrania audio
Jeśli umieścisz w sieci nagrany wcześniej plik dźwiękowy i nie opiszesz go przynajmniej jednym słowem kluczowym, możesz mieć później poważne problemy z jego odnalezieniem. Jeśli Google nic z tym nie zrobi, to problem będzie narastać coraz bardziej. Głównie dlatego, że głosowa obsługa programów będzie się stawać coraz bardziej popularna.

Skany dokumentów
Również i w tym przypadku brak dodania chociażby jednego słowa kluczowego sprawi, że nasz dokument będzie niezauważalny dla wyszukiwarki.

Z powyższych przykładów jasno wynika, że do tej pory uważana za "wszystkomogącą" wyszukiwarka Google tak naprawdę ma kilka niedoskonałości. Ich głównym źródłem są problemy w rozpoznawaniu treści (obrazy i pliki wideo) oraz brak ich odpowiedniego opisania chociażby jednym słowem kluczowym. Pozytywną informacją jest jednak to, że Google pracuje nad rozwiązaniem tych problemów. Efektem tego mają być narzędzia, które w jeszcze bardziej doskonały sposób będą indeksować treści znajdujące się w sieci.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.