Jakość obsługi w branży KEP – na co najczęściej skarżą się klienci?

Jakość obsługi w branży KEP – na co najczęściej skarżą się klienci?19.05.2021 11:20
Jakość obsługi w branży KEP
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Artykuł sponsorowany

Zadowolenie klienta jest ważnym czynnikiem dla firmy, która buduje swoją konkurencyjność. Wraz z postępem technologicznym rosną również wymagania usługobiorców. Okazuje się, że tylko co drugi klient firm dostawczych uważa, że poziom obsługi jest bardzo dobry w ogólnej ocenie rynku kurierów, przesyłek ekspresowych i paczek (KEP). Widać więc, że pole do poprawy jest wciąż bardzo duże. A jakie problemy są wymieniane jako te, które wymagają największej poprawy?

Uszkodzone przesyłki

Jednym z głównych czynników niezadowolenia klientów są uszkodzone paczki. Dobrym rozwiązaniem dla poprawy tego aspektu jest uświadamianie ludzi, jak ważne jest prawidłowe spakowanie przesyłki, włączając w to odpowiednie wypełnienie pustej przestrzeni w środku materiałami sztauerskimi. Jednym z ważniejszych etapów jest odpowiednie oznaczenie opakowania znakami manipulacyjnymi. Można tego dokonać poprzez umieszczanie na stronach internetowych firm instruktażowych i poradników dotyczących tego jak skompletować przesyłkę, żeby była bezpieczna. Warto także szkolić pracowników odpowiedzialnych za pakowanie paczek.

Opóźnienia w dostawie

Głównym czynnikiem, którym kierują się klienci przy wyborze odpowiedniego dostawcy jest terminowość usług. Okazuje się, że najczęstszą przyczyną niezadowolenia i reklamacji jest właśnie niedopełnienie tego kryterium. Osoby z branż KEP, żeby ułatwić kontrolowanie czasu dostawy, mogą rozważyć skorzystanie z pomocy innych firm, które dostarczą im niezbędne służące do tego narzędzia. Tutaj bardzo dobrym wyborem będzie system WEBFLEET od Webfleet Solutions – firma od lat rozwija system telematyczny na potrzeby firm transportowych. Dzięki rozwiązaniom dostępnym na platformie, osoby zarządzające flotą mają dostęp do monitoringu pojazdów w czasie rzeczywistym. Dzięki temu w razie jakichkolwiek problemów możemy szybko zareagować i np. wyznaczyć nową trasę dzięki stale aktualizowanym mapom. System ułatwia również kontakt z kierowcą – w razie wystąpienia jakichkolwiek komplikacji możemy poinformować zleceniodawcę o zaistniałych utrudnieniach. Wiele dostępnych funkcji pozwala nam analizować styl jazdy poszczególnych kierowców, analizować dane historyczne, a tym samym podejmować najlepsze decyzje podczas realizacji kolejnych zleceń. Systemy telematyczne mogą więc znacznie podnieść jakość obsługi klienta w każdej firmie transportowej.

Zagubione przesyłki

Dość ważnym problemem w przepływie przesyłek jest ich zagubienie. Często przez zmęczenie pracowników lub zaniedbanie paczka nie trafia tam gdzie powinna, a adresat nie dostaje wyczekiwanej przesyłki. Jeżeli taka sytuacja często się powtarza, warto sprawdzić, czy zbyt nie obciążamy naszych pracowników. W niektórych okresach, np. przedświątecznych, zamówień naszej usługi może być za dużo jak na zespół, którym dysponujemy. Zatrudnienie wtedy nowych pracowników na pierwszy rzut oka wydaje się nieekonomiczne, ale w końcowych kalkulacjach często okazuje się to najlepszą decyzją jaką mogliśmy podjąć – więcej zadowolonych klientów przełoży się na zysk w przyszłości. Dobrym pomysłem jest też zautomatyzowanie większości procesów zachodzących w danej działalności, aby zminimalizować szansę występowania pomyłek. Można również popracować nad komunikacją z klientem. Gdy problem z zagubioną przesyłką zostanie zgłoszony – nie możemy tego bagatelizować i powinniśmy zaproponować jakąś formę rekompensaty.

Zadowolenie konsumenta i jak najlepsza realizacja jego oczekiwań powinna być celem każdego przedsiębiorstwa. Prawie zawsze wpływa to długofalowo na renomę i finanse firmy. W dzisiejszych czasach przedsiębiorstwa z niskim poziomem obsługi klienta mają bardzo małe szanse na utrzymanie się wśród konkurencji. Klienci zawsze stawiają na wysoką jakość usług. Rynek KEP nie zawsze spełnia te oczekiwania. Troska o podnoszenie poziomu świadczonych usług może zaowocować w przyszłości. Jednym z podstawowych elementów pozwalających na poprawę jakości i terminowości usług jest wybór systemu telematycznego, który oferuje monitoring GPS i zawsze aktualne mapy. Te i wiele innych funkcji uzyskasz dzięki platformie WEBFLEET.

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.