Jakie nowoczesne rozwiązania dla e-commerce oferują przedsiębiorcom operatorzy płatności?

Jakie nowoczesne rozwiązania dla e-commerce oferują przedsiębiorcom operatorzy płatności?31.03.2020 17:54
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Whitepress

Polski dział e-commerce ma istotny wpływ na handel detaliczny, generując od trzech do pięciu procent jego całego obrotu. Operatorzy płatności oferują e-handlowcom coraz bardziej nowoczesne rozwiązania. Warto wiedzieć, które z nich mogą ułatwić pozyskanie nowych klientów.
Płatności mobilne oraz BLIK

Artykuł sponsorowany

Systemy z wykorzystaniem platform dostępnych w ramach Apple oraz Google Pay opierają się na podobnej technologii, co karty zbliżeniowe. W tego typu rozwiązaniach do finalizacji transakcji potrzeba urządzenia mobilnego, na którym zainstalowana jest aplikacja ze skorelowanym instrumentem płatniczym. System nie udostępnia jednak sprzedawcy numeru karty klienta. Platformy Apple oraz Google nie przechowują również informacji o transakcjach danej osoby. W tego typu operacjach nie ma również ograniczenia zakupów do kwoty pięćdziesięciu złotych.

BLIK to system, który został zintegrowany z bankowymi aplikacjami mobilnymi. Nie potrzebuje on więc osobnej platformy. W Polsce już jedenaście banków udostępnia możliwość korzystania z BLIKa swoim klientom. Za pomocą systemu można płacić za zakupy w sklepach internetowych, przelewać pieniądze na wybrany numer telefonu lub wpłacać gotówkę na dane konto. BLIK zintegrowany jest nie tylko z wieloma sklepami internetowymi, ale i platformą Allegro. Zazwyczaj wystarczy dodać przedmiot do koszyka, a w menu „sposób dostawy” zaznaczyć opcję „płatne z góry” lub „przedpłata”. Kolejny etap to wybór metody BLIK. Po dokonaniu tych czynności należy uruchomić aplikację bankową lub otworzyć powiadomienie z aplikacji. Na ekranie urządzenia mobilnego zostanie wyświetlony numer BLIK. Cyfry należy wpisać w formularzu, a następnie wybrać opcję „zapłać”. Transakcję wystarczy potwierdzić w aplikacji mobilnej.

Co ciekawe, w Chinach coraz większą popularnością cieszą się formy płatności zatwierdzane na podstawie rysów twarzy. KFC udostępniło ponadto dla swoich klientów aplikację Smile to Pay. W trzystu lokalizacjach restauracji na terenie Chin można płacić za zakupy za pomocą „uśmiechu”. Wiele osób przewiduje, że za jakiś czas ta technologia będzie dostępna także w Polsce, tak samo jak innych form płatności biometrycznych.

Portfel elektroniczny

System wymaga od użytkownika zalogowania się na platformę danego dostawcy. Po otrzymaniu konta klient może wpłacać pieniądze na swój wirtualny rachunek. E-portfel jest niezwykle prosty i szybki w obsłudze. W dowolnej chwili można przelewać środki ze swojego konta na inne, regulując należności za zakupy w sklepie internetowym. Niektórzy dostawcy udostępniający platformę mogą pobierać jednoprocentową prowizję za tę usługę.

Pay-by-link

Szybkie przelewy są formą płatności online najchętniej wybieraną przez Polaków. Ich obsługa zajmuje kilkanaście sekund. Wystarczy dodać produkt do koszyka oraz wybrać opcję płatności „e-przelew”. System przekierowuje klienta na stronę operatora, na której wyświetlane są logarytmy banków. Po wybraniu odpowiedniej jednostki, użytkownik zostaje przeniesiony na witrynę swojego banku. Wystarczy, że wpisze login i hasło, a dane przelewu zostaną automatycznie wygenerowane. Ostatni etap to wprowadzenie przez użytkownika kodu autoryzującego.

Polscy operatorzy płatności oferują e-handlowcom wiele nowoczesnych rozwiązań. Warto jednak pamiętać, by wybierać dostawców posiadających certyfikaty bezpieczeństwa oraz ugruntowaną pozycję na rynku – takich jak Bluemedia.pl. Należy również upewnić się, czy w przypadku wystąpienia komplikacji usługodawca gwarantuje wsparcie techniczne.

Artykuł sponsorowany

Źródło artykułu:Materiał Partnera
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.