Jakich aplikacji na telefon potrzebujesz?

Jakich aplikacji na telefon potrzebujesz?08.12.2009 13:09

W listopadzie 2009 roku na zlecenie firmy Samsung Instytut badawczy Vanson Bourne przeprowadził badanie poświęcone rynkowi mobilnych aplikacji. Wśród respondentów znaleźli się zarówno użytkownicy smartfonów jak i innych typów telefonów komórkowych z Włoch, Francji oraz Wielkiej Brytanii.

Populacja badanych objęła 500 kobiet i mężczyzn:
• 29% spośród nich stanowili użytkownicy smartfonów
• 70. korzysta na co dzień z tzw. zwykłych telefonów komórkowych Podział ten jest zgodny z udziałem w rynku każdego z tych typów telefonów we Włoszech, Francji oraz Wielkiej Brytanii.

Wyniki badań:

Szanse rynkowe:

• Badania pokazują duży potencjał rynku aplikacji mobilnych. Niemal połowa badanych posiadających tzw. zwykły telefon komórkowy (42%), byłaby skłonna zapłacić za pobranie aplikacji, gdyby miała taką możliwość
• 54% z tej grupy badanych jest gotowych zapłacić do 5 euro za każdą z nich, a 13% przeznaczyłaby do 10 euro za każde pobranie
• 43% użytkowników smartfonów przyznało, że po pobraniu aplikacji szybko stracą nią zainteresowanie. Ten sam los spotyka niemalże połowę aplikacji instalowanych obecnie na zaawansowanych telefonach.
• 73. użytkowników smartfonów pobrało przynajmniej jedną aplikację

Źródło zdjęć: © (fot. Samsung)
Źródło zdjęć: © (fot. Samsung)

Najpopularniejsze aplikacje:
• Największą popularnością wśród badanych cieszyły się aplikacje związane z graniem, podróżami/nawigacją oraz fotografowaniem
• Aplikacje związane z graniem cieszyły się największym zainteresowaniem wśród kobiet – 70% badanych zadeklarowało, że regularnie z nich korzysta, podobnej odpowiedzi udzieliło jedynie 57% mężczyzn
• Kobiety cenią również aplikacje związane z fotografowaniem (70%) – tymczasem tylko niespełna połowa badanych mężczyzn przyznaje, że korzysta z nich w codziennym życiu (49%)
• Prawie 6 na 1. kobiet (57%) deklaruje, że używa aplikacji związanych z życiem rodzinnym – ta grupa rozwiązań obejmuje m.in. doradztwo i jest znacznie bardzie popularna, niż aplikacje związane z korzystaniem z serwisów społecznościowych (39%).

Źródło zdjęć: © (fot. Samsung)
Źródło zdjęć: © (fot. Samsung)

Różnorodność:
• Wśród użytkowników tzw. zwykłych telefonów komórkowych największym zainteresowaniem cieszyły się aplikacje związane z podróżami oraz nawigacją (34%), fotografowaniem (12%), pracą (11%) oraz zakupami (9%)

Źródło zdjęć: © (fot. Samsung)
Źródło zdjęć: © (fot. Samsung)

• Wśród użytkowników smartfonów najbardziej popularne (18%) okazały się aplikacje związane z edukacją. Respondenci z tej grupy uznali jednocześnie, że dostępne obecnie na rynku rozwiązania nie spełniają ich oczekiwań.
• Wyniki badań pokazują również potencjał rozwiązań związanych z obowiązkami służbowymi oraz podróżowaniem. Odpowiednio 1. i 13% badanych jest rozczarowanych możliwościami istniejących aplikacji z tych dwóch grup.

Źródło zdjęć: © (fot. Samsung)
Źródło zdjęć: © (fot. Samsung)

*Komentarz do badania *- Dr Hosoo Lee, Executive Vice President i Head of the Media Solution Center w Samsung Electronics:

“Wyniki badania wskazują na duży potencjał rynku mobilnych aplikacji oraz ogromne pole do popisu dla twórców tych rozwiązań”.

„Wyniki pokazują także, że rynek dedykowanego komórkom oprogramowania jest nadal bardzo młody. Użytkownicy oczekują aplikacji, które znajdują realne zastosowanie w codziennym życiu. Tak zaprojektowane rozwiązania mają szansę na sukces na tym wciąż rozwijającym się rynku. Wierzymy, że nasza nowa platforma będzie odpowiedzią na te potrzeby”.

“Wierzymy, że dzięki naszej nowej platformie bada deweloperzy będą mogli zagospodarować niszę rynkową. Tworząc bada chcieliśmy by możliwości zarezerwowane do tej pory jedynie dla użytkowników smartfonów zaczęły być również dostępne dla szerokiego grona odbiorców.”

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.