Jaki smartfon będzie lepszy - nowy z niższej półki czy starszy, ale flagowiec?

Jaki smartfon będzie lepszy - nowy z niższej półki czy starszy, ale flagowiec?31.08.2016 14:32
Źródło zdjęć: © © funkyfrogstock - Fotolia.com

To pytanie powraca jak bumerang. Zmieniasz telefon i do wyboru masz urządzenie z niższej półki, albo flagowca sprzed roku albo dwóch. Co będzie lepsze? Co wybrać?

To znany problem. Smartfony z najwyższej półki to przeważnie te urządzenia, które pobudzają naszą wyobraźnię i aż chce się sięgnąć do portfela. Niestety, dostępne są w zawrotnych cenach albo bardzo wysokich abonamentach, więc mało kogo na nie stać.

Korzystamy zatem przeważnie z oferty operatorów. A ci często proponują nam urządzenia ze średniej lub niższej półki. Tylko czy zawsze warto dać się skusić niską ceną?

Otóż nie. Warto jeszcze rozważyć zakup starszego flagowca.

Źródło zdjęć: © (fot. Fotolia / Oleksiy Mark)
Źródło zdjęć: © (fot. Fotolia / Oleksiy Mark)

Telefon z niższej półki – wady i zalety

Jasne strony urządzeń z niskiej półki są oczywiste – są w przystępnych cenach, więc możemy sobie na nie pozwolić. Wykonane są coraz lepiej *– to już nie jest skrzypiący plastik, pojawiają się też w szerszej gamie kolorów. Ale niższa cena musi być czymś usprawiedliwiona. Smartfony z niższej półki mają nie najlepszą *rozdzielczość ekranu, procesor może nie wytrzymać obciążenia nowszych gier, może brakować w nich czytnika odcisków palców.

Takie cechy mogą wydawać się nieważne w sklepie, ale przy dłuższym używaniu okażą się naprawdę przydatne.

Starszy flagowiec – wady i zalety

Telefon, który był flagowcem rok albo dwa lata temu, dziś będzie już w całkiem przystępnej cenie. Na poziomie specyfikacji może być nawet podobny do urządzenia ze średniej półki. Ale gdy ktoś pyta mnie o radę –. średniak czy stary flagowiec? – zawsze odpowiadam, że stary flagowiec. Dlaczego? Bo będzie miał dobrą rozdzielczość ekranu, zapewne bardzo dobry aparat i zabezpieczenia biometryczne (czyli np. skaner linii papilarnych).

Taki wybór można porównać do rynku samochodów. Lepsza będzie nowa skoda rapid czy średniej klasy bmw sprzed pięciu lat? Samochody starzeją się wolniej niż telefony, ale wybór wydaje się oczywisty.

Następnym razem, gdy zadzwoni do was operator z propozycją nowego telefonu, dopytajcie, czy w tej samej cenie nie lepiej wybrać topowe urządzenie sprzed roku lub dwóch.

_ Joanna Sosnowska WP Tech _

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.