Jaki monitor kupić do Home Office?

Jaki monitor kupić do Home Office?12.08.2020 12:40
Artykuł sponsorowany

W trakcie kupowania monitora możemy kierować się wieloma różnymi aspektami. Dowiedz, co naprawdę się liczy!

Artykuł sponsorowany

Monitor do Home Office – matryca jest kluczowa

Przede wszystkim musimy skupić się na typie matrycy. Na rynku dostępnych jest wiele wariantów – najważniejsze z nich to IPS, TN i VA.
W podstawowych modelach montowane są panele TN. Zapewniają one przyzwoite parametry pod kątem pracy i grania w wymagające mechanicznie tytuły. Odzwierciedlenie realnych kolorów nie stoi jednak w tym przypadku na tak wysokim poziomie, jak przy matrycy IPS. Warto zwrócić na to uwagę zwłaszcza wtedy, gdy nasza praca opiera się na edytowaniu grafik i fotografii. IPS zapewnia także znacznie lepsze kąty widzenia – ma to spore znaczenie dla poprawy komfortu pracy. Monitory IPS dostępne są w przeróżnych cenach – od 400 złotych do aż kilku tysięcy.

Matryca VA charakteryzuje się za to doskonałym odwzorowaniem czerni, świetnymi kątami widzenia i dobrym kontrastem. Zalety te okupuje jednak nieco dłuższym czasem reakcji, co nie ma znaczenia w pracy, jednak jest niezwykle ważne dla graczy. Musimy mieć to na uwadze, gdy szukamy monitora VA służącego zarówno do pracy w trybie Home Office, jak i do rozrywki.

Kluczowe parametry dla pracy biurowej – wybierz idealny monitor

Przegląd produktów jest przeogromny. Musimy skupić się na dobraniu ekranu konkretnie pod nasze potrzeby. Pamiętajmy o tym, że wielkość wyświetlacza ma znaczenie. To w dużym stopniu indywidualna kwestia – nie ma jednoznacznego klucza, według którego powinniśmy oszacować ten parametr. Jeśli lubimy niewielkie ekrany lub nie dysponujemy zbyt dużym biurkiem – warto stawiać na rozwiązania nieprzekraczające 25 cali. Większe modele zapewniają doskonałe warunki do pracy, jednak musimy być przyzwyczajeni do korzystania z takich sprzętów.

Wraz z wielkością ekranu powinna iść w parze rozdzielczość. W Home Office zazwyczaj nie potrzebujemy monitorów 4K – zdecydowanie wystarczy wariant 1920 x 1080. Taka rozdzielczość dobrze działa w standardowych wyświetlaczach. W przypadku modeli o wyższej przekątnej lub ultrawide warto stawiać na większą ilość detali. Wybierając monitor, musimy pamiętać także o złączach. Wybór konkretnego modelu będzie uzależniony od portów dostępnych w naszej karcie graficznej. Możemy także skorzystać ze specjalnych przejściówek, jednak mogą one być nieco problematyczne, zwłaszcza w przypadku sygnału analogowego. Przed zakupem powinniśmy zatem dokładnie zweryfikować dostępne złącza.

Co jeszcze ma znaczenie przy wyborze monitora?

W niektórych monitorach znajdują się dodatkowe głośniki. To miły dodatek do miejsca pracy – często musimy słuchać różnych materiałów, a nie zawsze chcemy spędzać cały dzień w słuchawkach. To dobry kompromis, chociaż nie oferują one oczywiście jakości studyjnej. Czas reakcji matrycy w biurze ma drugorzędne znaczenie – w zupełności wystarczy 5 ms.

Nowoczesne monitory dysponują także zwiększoną częstotliwością odświeżania. 120 Hz czy nawet 240 Hz znacznie zwiększa płynność aplikacji, jednak komputery biurowe często nie wykorzystują w pełni tego potencjału. To dodatek, który sprawi, że praca będzie o wiele przyjemniejsza. Warto zakupić do biura monitory z zakrzywionym ekranem i regulacją pivot, która pozwoli nam na wykorzystanie ich w pionowej pozycji. Możemy także rozważyć zakup monitora ultrawide.

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.