Jaki będzie smartfon przyszłości? Oto, jak go widzą użytkownicy

Jaki będzie smartfon przyszłości? Oto, jak go widzą użytkownicy28.12.2015 13:42
Źródło zdjęć: © Giznet.pl

Interfejsy głosowe, sztuczna inteligencja i rzeczywistość rozszerzona mają w opinii konsumentów doprowadzić do końca popularnych dziś urządzeń mobilnych. Już w 2021 r. smartfony i tablety z dotykowymi ekranami mają zniknąć z rynku - informuje zespół badawczy Ericsson.

Konsumenci przebadani przez firmę Ericsson spodziewają się, że do 2021 r. szeroko rozumiane urządzenia mobilne - w tym smartfony i tablety - znikną z rynku. Miejsce _ przenośnych ekranów _ mają zająć urządzenia, które - w oparciu o sztuczną inteligencję i chmurę - będą towarzyszami codziennego życia użytkowników. 5. proc. respondentów tak wyobraża sobie rozwój technologii w najbliższych latach.

Wśród największych ograniczeń dzisiejszych smartfonów użytkownicy wymienili m.in. krótki czas pracy na baterii oraz zbyt mały rozmiar ekranu. 31 proc. konsumentów chciałoby, by ich smartfon posiadał ekran o przekątnej od 7 do 8 cali. Dla 78 proc. użytkowników zmniejszenie zapotrzebowania na energię jest kluczowym warunkiem, który może przekonać ich do zakupu większej liczby osobistych gadżetów elektronicznych. Ankietowani przyznali również, że dzisiejsze smartfony są stosunkowo nieporęczne, dlatego czekają na dalsze innowacje w branży technologii ubieralnych. Aż 8. proc. obecnych użytkowników smartfonów upatruje szans w zastąpieniu urządzeń z ekranami dużo mniejszymi gadżetami zapewniającymi dostęp do głosowych asystentów elektronicznych.

Rebecka Cedering Angström z Ericsson ConsumerLab wyjaśnia, że wiele codziennych czynności, takich jak prowadzenie samochodu czy gotowanie wymaga dwóch rąk, zaś korzystanie ze smartfona skutecznie "zajmuje" nam jedną z nich. Wyszukiwanie i przeglądanie informacji tylko za pomocą ekranu także ma wiele ograniczeń. Konsumenci są coraz bardziej zaintrygowani interfejsami głosowymi, stąd bierze się ich postępujący sceptycyzm wobec dominujących dziś urządzeń mobilnych.

Rośnie także zainteresowanie rozwiązaniami opartymi na sztucznej inteligencji, które wykorzystują interfejsy głosowe. Aż 73 proc. respondentów twierdzi, że byłyby one przydatne w wyszukiwaniu informacji, zaś 44 proc. widzi w nich nauczycieli przyszłości. 29 proc. ankietowanych chciałoby, by zastąpiły one lekarzy pierwszego kontaktu.

Raport ujawnia duże zainteresowania konsumentów technologiami rzeczywistości rozszerzonej. Systemy obrazowania w polu 36. stopni, hełmy i okulary mają stać się fundamentem przemysłu rozrywkowego.

- Wyobraźmy sobie, że widz otrzymuje możliwość oglądania meczu piłkarskiego z dowolnego kąta i miejsca, w tym także z poziomu murawy. Handel detaliczny to kolejny obszar, gdzie systemy rzeczywistości rozszerzonej mogłyby np. skrócić żmudny proces wyboru i przymierzania ubrań - przekonuje Angström.

Niektóre z trendów zarysowanych przez respondentów mogą brzmieć nazbyt futurystycznie. Jednak systemy sztucznej inteligencji i rzeczywistość rozszerzona już dziś stawiają pierwsze kroki. Najbliższe lata będą więc czasem ewolucji zarówno oczekiwań klientów, jak i przekształceń w wielu branżach, by w porę opracować rozwiązania oraz produkty, które odpowiedzą na nowe potrzeby konsumentów.

Informacje pochodzą z raportu pt. „10 Hot Consumer Trends 2016”. Raport powstał w oparciu o badanie przeprowadzone wśród grupy 100 tys. ankietowanych z 40 krajów świata. Ericsson przekonuje, że w wyniku starannego doboru próby badawczej, odzwierciedla on poglądy ponad miliarda ludzi.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.