Jak zaprojektować dobrą stronę internetową? Oto poradnik dla firm

Jak zaprojektować dobrą stronę internetową? Oto poradnik dla firm30.06.2023 13:12
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Artykuł sponsorowany przez

Redakcja marketingowego portalu Interaktywnie.com przygotowała ebook o projektowaniu stron internetowych dla biznesu oraz e-sklepów. Możesz go pobrać za darmo i bez rejestracji.

Ebook jest dostępny tutaj:

Klienci stają się coraz bardziej niecierpliwi i wymagający, dlatego firmy muszą wykazać się coraz większą inwencją w zakresie kreowania doświadczeń użytkownika tak, aby utrzymać jego zaangażowanie albo zwrócić na siebie jego uwagę. Jak jednak tego dokonać, kiedy nie dość, że trendy w projektowaniu zmieniają się jak w kalejdoskopie i oprócz designu trzeba mieć na uwadze również ograniczenia technologiczne, a także wytyczne związane z SEO?

Otóż budując stronę internetową trzeba zadbać o to, by wszystkie elementy pozostawały ze sobą w harmonii tak, aby z jednej strony podróż użytkownika była intuicyjna i szybka, a cele łatwo osiągalne, a z drugiej, by roboty wyszukiwarek z łatwością wyszukiwały daną witrynę i indeksowały ją na możliwie wysokich pozycjach.

W praktyce, na szczęście, UX i SEO grają do jednej bramki. Dobra pozycja w SERP-ach sprawia bowiem, że odwiedzający trafiają na daną witrynę, a dobry UX, że wchodzą z nią w interakcje. Ostatnie aktualizacje algorytmu Google uwzględniają zresztą tę zależność. Algorytm RankBrain analizuje metryki, takie jak współczynnik odrzuceń witryny, organiczny CTR, liczba stron na sesję i czas przebywania, premiując strony bardziej użyteczne, wyświetlając je wyżej w wynikach wyszukiwania miż te, które mniej podobają się użytkownikom.

A co, jeśli chodzi o sam design? Tutaj warto zacząć od podstaw i podkreślić, że projektowanie UX, czyli doświadczeń użytkownika, to nie to samo co projektowanie interfejsu, czyli UI.

UX w e-commerce

W e-commerce UX dawno już został rozpoznany jako jeden z kluczowych czynników decydujących o sukcesie i został też mocno skodyfikowany. Jakie więc są generalne zasady projektowanie UX dla e-commerce'u?

Projekt UX dla e-commerce powinien wykraczać poza "piękną stronę internetową", skupiając się przede wszystkim na zbudowaniu łatwej w nawigacji ścieżki zakupowej. Powinien być kompatybilny zarówno z urządzeniami stacjonarnymi, jak i mobilnymi. Warto podkreślić, że responsywny projekt to nie tylko miły dodatek, ale konieczność dla wszystkich platform e-commerce. Jak wynika z badań, 52% potencjalnych klientów prawdopodobnie opuści witrynę, jeśli nie zrobi ona na nich wrażenia podczas korzystania z niej na telefonach komórkowych.

Jak marketing internetowy tworzy przewagi konkurencyjne przedsiębiorców MŚP?

- Witryna powinna pokazywać firmę z dobrej strony i pozwalać potencjalnym klientom nawiązać szybki i wygodny kontakt oraz przede wszystkim prezentować ofertę w sposób czytelny, klarowny i zachęcający do skorzystania z niej – tłumaczy w ebooku Marcin Durzyński, Wiceprezes Zarządu WeNet Group S.A., partnera publikacji. - Strona internetowa to często pierwsze miejsce styczności potencjalnego klienta z przedsiębiorstwem. Powinna być atrakcyjna wizualnie, nowoczesna i funkcjonalna.

Stronę należy zaprojektować zgodnie z zasadami UX. Chodzi tutaj o to, aby witryna wzbudzała wśród internautów pozytywne doświadczenia. Użytkownicy powinni szybko znajdować na niej potrzebne informacje. Strona musi być dziś responsywna, a więc dostosowana do urządzeń mobilnych, a także intuicyjna i wygodna w użytkowaniu. Z całą pewnością strona WWW wspiera rozwój firmy i każdy przedsiębiorca powinien o nią zadbać.

Trzeba jednak pamiętać, że tylko skuteczna i atrakcyjna witryna przyniesie korzyści biznesowi. Jej zaprojektowanie i stworzenie wymaga umiejętności technicznych, ale też zmysłu estetycznego i kreatywności. Warto to zadanie oddać w ręce specjalistów, którzy znają się na technologii oraz są na bieżąco z najnowszymi trendami.

Pamiętajmy też, że strona WWW powinna być prawidłowo zoptymalizowana, co m.in. wpływa na jej lepszą widoczność w Internecie, a to z kolei przekłada się na wzrost odwiedzin na stronie potencjalnych klientów. Trzeba więc zadbać o działania z zakresu pozycjonowania.

- Nasi specjaliści mają duże doświadczenie w pozycjonowaniu – dodaje Marcin Durzyński Wiceprezes Zarządu WeNet Group S.A. - Dbają o każdy aspekt działań SEO: od optymalizacji technicznej, przez linkowanie zewnętrzne, po optymalizację treści. Działania dostosowują do potrzeb danego biznesu oraz do aktualnych wymogów wyszukiwarki. Dziś konsumenci szukają produktów i usług w Internecie. Warto więc wykorzystać tę szansę i do nich docierać.

Więcej w ebooku, który znajdziesz po tym linkiem:

Artykuł sponsorowany przez
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.