Jak ważna jest funkcjonalna strona internetowa?

Jak ważna jest funkcjonalna strona internetowa?30.07.2014 10:56
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Nikt nie lubi tracić czasu - dotyczy to każdej sfery życia, także wirtualnej rzeczywistości. Nieintuicyjne strony przyprawiają nas o ból głowy, potrafiąc nawet zniechęcić do danego produktu czy usługi. Jak operatorzy sieci komórkowych radzą sobie z zapewnieniem nam łatwego dostępu do informacji i funkcjonalności?

Przede wszystkim - przejrzystość!

Są strony, których regularnego odwiedzania po prostu nie da się uniknąć. Portale społecznościowe, ulubione sklepy internetowe, serwisy informacyjne –. dla każdego z nas może to być coś innego. Są też takie strony, na które większość z nas wpada od czasu do czasu, aby uzyskać konkretne informacje czy załatwić jakąś sprawę i zależy nam, aby proces ten przebiegł jak najsprawniej. W obu tych przypadkach szczególnie irytuje nas, kiedy w drogę wchodzi nam słabe usability tych serwisów, a jednym z podstawowych problemów, które się na nie składają, jest brak przejrzystości. Wpływa to nie tylko na estetykę danej strony, ale też zdecydowanie utrudnia korzystanie z niej, każąc nerwowo błądzić wzrokiem po menu nawet przy którejś z kolei wizycie.

Kto wpadł w pułapkę nadmiaru?

Niestety, ten problem często pojawia się na stronach operatorów sieci komórkowych. Co prawda niektórzy z nich zmierzają w stronę jego rozwiązania, na przykład nowa wersja serwisu internetowego Plusa to spory krok na drodze do uproszczenia skomplikowanych, przeładowanych menu. Sporą zaletą jest odpowiednie wyeksponowanie funkcjonalności, które mają być ułatwieniem dla klientów sieci. Jednak wciąż wydaje się, że strony polskich operatorów dotknęło szaleństwo nadmiaru. Ciężko się po nich poruszać choćby ze względu na nadmiar menu i nigdy nie wiadomo, gdzie szukać potrzebnych nam informacji czy usług. W wielu przypadkach przydałoby się więcej równowagi i spójności. Często trudno zrozumieć schemat, według którego zostały podzielone zakładki, co razi szczególnie dlatego, że wielu rzeczy trzeba szukać w niewygodnych rozwijanych menu (które oczywiście można dobrze zaprojektować, co udowadnia T-Mobile).

Diabeł tkwi w szczegółach

Na te niedogodności łatwiej przymknąć oko, kiedy przeglądamy strony korzystając z komputera. Prawdziwy problem pojawia się jednak, gdy robimy to z poziomu urządzeń mobilnych. Oczywiście wystarczy wprowadzić odpowiednio okrojoną, przystosowaną do nich wersję strony, co zrobiły m.in. Orange i Play. Jednak w niektórych przypadkach wciąż jesteśmy skazani na ciągłe niewygodne scrollowanie. Oprócz tego istnieje kilka drobnych niedociągnięć, które wydają się łatwe do zlikwidowania. O ile poruszanie się po nowej stronie Plusa jest dość intuicyjne, warto byłoby ułatwić dostęp do menu –. lub choćby powrót na stronę główną – z każdego poziomu. Nieco irytujące są też wyskakujące w przypadku niektórych serwisów zbędne okienka startowe, kojarzące się ze znienawidzonymi przez internautów reklamami. Podobnie odstraszające mogą być zresztą zbyt krzykliwe layouty, szczególnie te niefunkcjonalne.

Co dalej?

Warto zaznaczyć, że zmiany na stronie internetowej mogą znacznie zmienić podejście klientów, którzy przywiązują ogromną wagę do jakości strony internetowej, zwłaszcza na poziomie szukania swojego operatora. Zarówno poprawki na dużą skalę, jak i te drobne są bardzo istotne. Świadczą bowiem o dbałości o klienta, co każdy z nas potrafi docenić. Pamiętajcie, że często inicjatywa może wyjść z naszej strony. Za co cenicie strony poszczególnych operatorów a co byście w nich zmienili? Taki feedback jest szczególnie istotny w przypadku stron, które właśnie są w fazie przemiany.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.