Jak skutecznie poderwać kogoś w internecie? Oto sposób

Jak skutecznie poderwać kogoś w internecie? Oto sposób12.06.2012 09:41
Źródło zdjęć: © SXC.hu

Najlepszą strategią flirtu w internecie jest traktowanie drugiej osoby jako
siły napędzającej zmiany w naszym życiu - wynika z badania dr. Bartosza Zalewskiego z SWPS, który sprawdzał, jaką przyjąć strategię, by znajomość wirtualna przeniosła się do świata realnego.

W dobie internetu, portali społecznościowych i telefonów komórkowych ludzie nie chcą marnować czasu na nieudane randki. Poszukiwania partnera coraz częściej przenoszą się do sieci - drugiej połówki szukamy przez chaty, portale randkowe i społecznościowe. Dr Bartosz Zalewski, terapeuta par i psycholog, w ramach swojej pracy doktorskiej sprawdził, jak kreujemy swoją tożsamość we flircie oraz jaką maskę zakładamy, żeby namówić rozmówcę na spotkanie.

W pierwszym badaniu, obserwując jak ludzie flirtują w internecie, wyłonił 1. różnych sposobów flirtu, takich jak namawianie, podkreślanie wspólnych zainteresowań, komplementy, krytyka. Tylko dwa z nich okazały się szczególnie skuteczne: pokazanie, że zmieniamy się na lepsze pod wpływem drugiej osoby, oraz że się jej podporządkowujemy.

Z badania wynika, że najlepszą strategią flirtu jest traktowanie drugiej osoby jako siły napędzającej zmiany w naszym życiu. Kiedy jeden z rozmówców wysyłał komunikaty podkreślające, że partner lub partnerka wpływa na niego w pozytywny sposób, flirt najczęściej przenosił się do świata realnego. Natomiast stawianie siebie na pierwszym miejscu, mówienie tylko o sobie, dawanie rad, dominowanie nad drugą osobą to - jak pokazały badania - najgorszy sposób na flirt, prowadzący w większości przypadków do jego zerwania.

W drugim etapie projektu psycholog przebadał 10. kobiet oraz 100 mężczyzn, którzy otrzymywali od niego listy z propozycją rozmowy. Nie widząc autora, ani nie znając jego imienia, mieli określić, czy chcą kontynuować znajomość. Badani byli skłonni nawiązać kontakt z tymi osobami, które podkreślały, że uległy ich wpływom. Natomiast osoby zdominowane w trakcie filtru, tak jak w pierwszym badaniu, nie chciały kontynuować znajomości.

Badani, którzy wyrazili chęć kontynuowania flirtu, proszeni byli o wybór partnera spośród zdjęć osób o różnej atrakcyjności fizycznej. Okazało się, że ich wymagania dotyczące atrakcyjności partnera zdecydowanie się zwiększały w stosunku do wcześniejszych deklaracji.

"Jedną z zalet bycia adorowanym przez drugą osobę jest zwiększanie poczucia własnej atrakcyjności. Wtedy też zaczynamy poszukiwać bardziej atrakcyjnych fizycznie partnerów niż do tej pory - podkreślił autor badania.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.