Jak Polacy zmieniają operatorów

Jak Polacy zmieniają operatorów09.01.2013 10:05
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

W 2012 roku w Polsce sieć komórkową zmieniło ponad 1,2 mln abonentów, czyli o 18 proc. więcej niż rok wcześniej

W ubiegłym roku najwięcej osób zdecydowało się przejść do P4. operatora sieci Play - prawie 804 tys. Z sieci tej odeszło natomiast 72,5 tys. osób. Na kolejnym miejscu znalazła się PTC (T-Mobile). Do sieci przeszło 155,6 tys. nowych użytkowników, jednak odeszło z niej 372,9 tys. dotychczasowych klientów. W bilansie operator zanotował więc stratę na poziomie 217,3 tys. numerów. Centertel (Orange)
zyskał 164,4 tys. numerów, z sieci odeszło 412,4 tys. abonentów i rok dla operatora zakończył się stratą na poziomie 248 tys. numerów. W bilansie najwięcej w 2012 r. stracił Polkomtel (Plus)
- 261,9 tys. użytkowników. Z sieci komórkowej operatora zaczęło korzystać 124,3 tys. nowych klientów, jednak odeszło z niej 386,2 tys.

Mali operatorzy tracą

_ "Pozostali operatorzy po raz kolejny oddali więcej kart niż przyjęli, w samym IV kwartale stracili w ujęciu netto 3,7 tys. numerów, a w całym roku 4,1 tys. Bilans ten wyraźnie poprawia Virgin Mobile, które w 2012 roku przyjęło prawie 3 tys. numerów (2,4 tys. w samym IV kwartale), a oddało 125" _ - poinformował redaktor naczelny Telepolis.pl Witold Tomaszewski.

Z FreeM i Mova, które oficjalnie zakończyły działalność 30. września, w samym III kwartale odeszło 520 numerów, a w IV kwartale - czyli teoretycznie już po zakończeniu działalności - kolejne 2 tys. mBank mobile w ciągu ostatnich 12 miesięcy stracił netto 700 numerów (2 tys. oddanych i 1,3 tys. przyjętych).

Jak podaje Telepolis.pl, Cyfrowy Polsat stracił w ujęciu netto ponad 50. kart SIM. Z Lyca Mobile odeszło 70 klientów, jednak z usług sieci zaczęło korzystać 350 nowych. Z kolei do nowego projektu ojca Tadeusza Rydzyka - w naszej Rodzinie - w 2012 roku przyszło 60 numerów, a odeszło niecałe 20.

Przeniesienie numeru trwa jeden dzień

Od początku lipca 200. r., zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury, przenoszenie numeru telefonu komórkowego jest bezpłatne i powinno trwać jeden dzień. W przypadku telefonii stacjonarnej może trwać maksymalnie dwa tygodnie.

Wcześniej przeniesienie numeru kosztowało około 5. zł i trwało średnio 28 dni. Według Urzędu Komunikacji Elektronicznej zniechęcało to klientów do zmiany operatora. Opłatę zniosła nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego, a maksymalny czas na przeniesienie numeru do innej sieci określiło rozporządzenie ministra.

Po wejściu w życie nowych przepisów UKE poinformował, że jeśli operatorzy nie dostosują się do nich, będą karani. Zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym, UKE może na operatora nałożyć karę w wysokości do 3 proc. jego ubiegłorocznych przychodów.

Prawo do przeniesienia numeru jest zapisane w art. 3. dyrektywy unijnej w sprawie usługi powszechnej. Zgodnie z dyrektywą opłata za przeniesienie numeru nie może zniechęcać do skorzystania z tej możliwości. Nie określa ona jednak ram czasowych usługi przeniesienia numeru. Stąd rozporządzenie resortu infrastruktury.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.