Jak odejdzie Facebook?

Jak odejdzie Facebook?08.06.2012 09:59
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

Przecież zdajemy sobie wszyscy sprawę z tego, że w internecie nic nie jest wieczne. Zresztą nawet eksperci potwierdzają, że Facebookowi pozostało już tylko od pięciu do ośmiu lat życia, a przynajmniej życia na takim poziomie popularności, na jakim funkcjonuje dzisiaj. A co go wykończy?

Duży rynkowy przeciwnik
Na chwilę obecną takiego nie widać, ba, niemal nie zdaje się to w ogóle możliwe. Niektórym wydaje się nawet, że niekorzystanie z Facebooka może być karane chłostą w wielu krajach. Kiedyś jednak podobnie mówili użytkownicy MySpace, a dziś…. No właśnie. Kiedy pojawi się jakaś spektakularna nowość, na którą przesiądą się internauci, Facebook nie odejdzie z hukiem, ale po cichu, powoli tracąc swoich najwierniejszych nawet userów. Potem zostanie wykupiony przez którąś z korporacji, później przekazany jeszcze kolejnej, aż wreszcie po dekadzie ludzie będą pytać się siebie nawzajem ”Jak mogliśmy używać tego czegoś tak długo?”.

Rządowe działania antymonopolowe
To nie byłoby wcale aż tak zaskakujące, nie w USA. Takie rozwiązanie, z rządem pakującym swoje brudne paluchy w działania prywatnego podmiotu gospodarczego jest równie przerażające co wizja rynkowego niepowstrzymanego molocha, będącego w posiadaniu większości naszych danych personalnych. Nie wiadomo już naprawdę co gorsze.

Samoczynny odpływ użytkowników
I tutaj powody można by mnożyć. Choćby te najbardziej znane, a wspominane przeze mnie już na łamach Gizmodo –. brak zaufania do imperium Zuckerberga, zwłaszcza w odniesieniu do stosowanej przez niego polityki prywatności oraz wprowadzania przezeń zmian wbrew woli użytkowników.

Są też jednak i inne. Na ten przykład to, że może w końcu ludzie znudzą się tak typowymi dla Facebooka ”pozornymi interakcjami”. Zaproszenie do ilu dziwnych/głupich/zbędnych ludzkości grup dostajecie codziennie? I na ilu z nich naprawdę cokolwiek się dzieje oprócz kilku wpisów uczynionych przez założycieli? A eventy? Jakie jest przełożenie faktycznego uczestnictwa w nich do tego deklarowanego na FB. 1/100. 1/50? No dobrze, niech będzie nawet… 1/25? Ile ”martwych” stron polubiliście w ciągu ostatniego miesiąca? A także ile do znajomych dodaliście osób, z którymi nawet nie mielibyście o czym, ani ochoty rozmawiać, gdybyście spotkali je ”w realu”?

Nadmierna ekspansja
Facebook staje się gigantyczny, przez co Facebookowe centrum dowodzenia oddala się od użytkowników. A serwis społecznościowy, który funkcjonuje z dala od userów po prostu musi umrzeć.

Koniec świata
Jak wiadomo w grudniu 201. i tak skończy się świat takim, jakim go znamy. A ze światem – także i Facebook.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.