Jak nowoczesna technologia zmienia nasze relacje z rodziną?

Jak nowoczesna technologia zmienia nasze relacje z rodziną?16.07.2014 12:54
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Europejskie domy wypełnione są nowoczesną elektroniką, a z samych urządzeń - smartfonów, tabletów czy telewizorów korzystamy coraz dłużej - już 7,7 godzin dziennie. Jak wszechobecna technologia zmienia nasze relacje z najbliższymi i przyjaciółmi? Badania zrealizowane na zlecenie Samsung doprowadzają do zaskakujących rezultatów.

Wyniki badania Samsung Techonomic Index, przeprowadzonego we współpracy z Ipsos Mori wśród mieszkańców pięciu europejskich krajów, przynoszą dokładny obraz naszego stylu życia i sposobu, w jakim komunikujemy się ze sobą. Pomimo wciąż przyspieszającego tempa życia i wzrastającej liczby rodzin, których członkowie żyją w różnych miastach, nasze relacje z najbliższymi oceniamy coraz lepiej. Niemal dwie trzecie (64%) uważa, że dzięki technologii (m. in. smartfonom, serwisom społecznościowym czy poczcie elektronicznej) więzi w ich rodzinach są silniejsze. Jak często członkowie rodzin posługują się technologią mobilną w kontaktach między sobą?

Przede wszystkim technologia mobilna sprawia, że częściej rozmawiamy z najbliższymi krewnymi. Dotyczy to zwłaszcza rodziców, z którymi dorośli ankietowani rozmawiają co najmniej raz dziennie. Z rodzeństwem kontakt nawiązujemy już nieco rzadziej –. co dwa lub trzy dni. Z dziadkami natomiast rozmawiamy co najmniej raz w tygodniu.

Technologia umacnia więc dzisiejsze więzi rodzinne, sprawiając, że są one silniejsze niż we wcześniejszych pokoleniach. Warto przy tym mieć na uwadze, że obecnie zaledwie jedna trzecia członków rodziny mieszka w tym samym mieście lub wsi. We wcześniejszych pokoleniach w tej samej miejscowości mieszkała niemal połowa członków rodzin.

Dzięki badaniu można również zaobserwować różnice dotyczące siły więzi rodzinnych między różnymi krajami Europy. Nie powinien dziwić fakt, że to Włosi i Hiszpanie są najsilniej związani ze swoimi rodzicami –. ponad jedna trzecia (odpowiednio 38% i 36%) osób będących w kontakcie ze swoimi rodzicami komunikuje się z nimi co najmniej raz dziennie. Jest to oczywiście efekt kultury południowców, dla których rodzina stanowi najwyższą wartość. Z kolei w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii zaledwie jeden na pięciu respondentów (odpowiednio 13%, 11% i 18% ) kontaktuje się z rodzicami częściej niż raz dziennie.
Technologia pomaga sprostać wyzwaniom związanym z funkcjonowaniem w realiach współczesnego świata, jak życie w oddaleniu od najbliższych lub praca po godzinach. Dzięki firmom takim jak Samsung, klienci będą mogli korzystać z coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań, dzięki którym komunikacja będzie jeszcze szybsza i prostsza.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.