Jak nastolatki z Polski wypadają na tle innych w internecie?

Jak nastolatki z Polski wypadają na tle innych w internecie?11.03.2013 11:15
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Tylko 2% nastolatków korzysta ze smartfona łącząc się z siecią. W internecie szukają przeważnie rozrywki. Podobnie jak ich koledzy z innych krajów (USA, Wielka Brytania, Niemcy) tradycyjna reklama wpada w ich pamięć. Tak według międzynarodowego badania "Born Free" wygląda charakterystyka przeciętnego polskiego użytkownika internetu w wieku 12-17 lat.

Razem z rówieśnikami z Wielkiej Brytanii spędzają oni najwięcej (bo o 20. dłużej) czasu w sieci. Polska internetowa młodzież wyróżnia się także tym, iż częściej od pozostałych posługują się siecią w poszukiwaniu produktów, które chcieliby kupić. Najmniejsza ilość z nich, bo tylko 2%, wykorzystuje do tego urządzenia mobilne. Nieco większy odsetek występuje w przypadku młodzieży niemieckiej (9%) i amerykańskiej (11%). Według twórców raportu “Born Free” najczęściej z mobilnego internetu korzystają brytyjscy nastolatkowie (27%).

Podobnie jak ich koledzy z pozostałych państw, 50. polskich respodentów zapamiętuje tradycyjną reklamę. W przypadku reklamy w sieci - ten odsetek wynosi tylko 25%. Co ciekawe, 24% rodzimych nastolatków - internautów jest bardzo uczulonych na działania marketingowe w prasie czy telewizji. Chociaż w porównaniu z rówieśnikami z Wiekiej Brytanii - są i tak tolerancyjni. 50% brytyjskich respondentów badania “Born Free” przyznało, że irytuje ich reklama w internecie.

Z pośród prawie 2,5 tysiąca ankietowanych w badaniu „Born Free”. 62% z nich korzysta z sieci codziennie, a kolejne 46% - kilka razy w tygodniu. 35% polskich, brytyjskich, niemieckich i amerykańskich nastolatków kupuje rzeczy online. 30% z nich łączy się z internetem za pośrednictwem komputera klasy PC lub laptopa. Pozostała część wykorzystuje do tego smartfona, tablet, konsolę do gier lub telewizor.

Badanie “Born Free”. zostało przeprowadzone przez firmy Research Now oraz K&A BrandResearch na grupie 2490 osób w wieku 12-17 lat z takich państw jak: USA, Polska, Niemcy i Wielka Brytania. Ich celem było ukazanie różnic, jak i podobieństw w zachowaniach w sieci młodzieży z różnych krajów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.