Jak namierzyć skradziony lub zgubiony telefon z Androidem lub iOS?

Jak namierzyć skradziony lub zgubiony telefon z Androidem lub iOS?30.09.2020 19:09
Jak namierzyć telefon? Podpowiadamy
Źródło zdjęć: © Pexels

Nowoczesne smartfony, niezależnie od posiadanego przez nie systemu - iOS lub Android, mają wiele funkcji bezpieczeństwa, które ułatwią nam zlokalizowanie i zabezpieczenie na nich danych. Oto jak namierzyć skradziony lub zgubiony telefon.

Kiedy nie możemy znaleźć naszego smartfona z Androidem czy iOS, a długie poszukiwania wydają się nie mieć już sensu, zawsze możemy sięgnąć po przygotowane przez producentów systemu metody na ich odnalezienie. W przypadku kradzieży urządzenia oczywiście warto ten fakt w pierwszej kolejności zgłosić na policję, a dodatkowo poinformować o tym naszego operatora komórkowego

Zablokowanie karty SIM przez operatora jest o tyle istotne, że dzięki temu nie będziemy narażeni na ewentualne koszta związane z wykonywaniem połączeń lub kupowaniem tzw. SMS-premium. Ale nie tylko konsekwencji finansowych powinniśmy się obawiać - nie wiadomo, do jakiego innego celu nasz numer zostanie wykorzystany. 

Jeśli jednak samodzielnie chcemy odnaleźć nasz smartfon, podpowiadamy, jak namierzyć skradziony lub zgubiony telefon.

Jak odnaleźć zgubiony lub skradziony telefon z Androidem? 

Dzięki wbudowaniu w system funkcji "Znajdź moje urządzenie" przez firmę Google, użytkownicy mogą zdalnie z poziomu przeglądarki internetowej wykonać kilka podstawowych czynności mających na celu zabezpieczyć dane użytkownika. 

W ramach usługi "Znajdź moje urządzenie" możemy wykonać następujące kroki:

  • sprawdzimy kiedy ostatnio zalogowano się na nasze konto Google;
  • zadzwonimy na nasz telefon;
  • wylogujemy się z telefonu;
  • zablokujemy dane na naszym smartfonie; wyświetlimy lokalizację naszego telefonu na mapie.

Wystarczy zalogować się na tej stronie, tym samym kontem Google, z którym sparowane jest nasze urządzenie, a otrzymamy dostęp do panelu sterującego tymi funkcjami bezpieczeństwa.

Oczywiście powyższe funkcje będą dostępne jedynie w przypadku, kiedy nasze urządzenie wciąż będzie włączone i będzie posiadało dostęp do sieci. W przypadku wyłączenia smartfona lub wykasowania z niego naszych danych dostępu funkcje te niestety nie będą możliwe do wykonania.

Jak przedłużyć życie smartfonu? [Część I - sprzęt]

Jak odnaleźć zgubionego lub skradzionego iPhone’a? 

Podobnie jak w przypadku urządzeń z Androidem, tak i urządzenia z systemem iOS posiadają swoją własną funkcję bezpieczeństwa związaną z lokalizacją zaginionego sprzętu. 

Urządzenie, które jest zabezpieczone, dzięki włączonej funkcji "Znajdź mój iPhone" możemy zlokalizować poprzez zalogowanie się na oficjalnej stronie Apple. Wystarczy, że zalogujemy się na niej swoimi danymi do konta iCloud, a po chwili powinniśmy otrzymać informację na temat lokalizacji naszego urządzenia. 

Jeśli na naszym urządzeniu z iOS funkcja lokalizacji nie została włączona, zawsze pozostanie nam ewentualna możliwość zmiany hasła do naszego konta Apple ID, a także innych kont do usług zainstalowanych na naszym iPhonie

Na szczęście protokoły Apple związane z bezpieczeństwem są na bardzo wysokim poziomie, a więc nie powinniśmy obawiać się o kradzież poufnych informacji zapisanych na iPhonie. Przebicie się przez protokoły bezpieczeństwa Apple wprawdzie są możliwe - lecz wymagają nie tylko laboratorium za kilkadziesiąt milionów złotych, jak i kilkumiesięcznej pracy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.