iPhone 5C to największa porażka Apple'a?

iPhone 5C to największa porażka Apple'a?18.11.2013 13:00
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

O tym, ze iPhone 5C nie będzie hitem przekonaliśmy się już pierwszego dnia jego sprzedaży, bowiem w żadnym momencie nie zabrakło go na półkach sklepowych, choć zwykle najnowsze produkty Apple'a są błyskawicznie wyprzedawane.

Apple nie podało także oficjalnej liczby zamówionych egzemplarzy iPhone'a 5. w przedsprzedaży, co zwiastowało niezbyt dobre wyniki sprzedaży - firma z Cupertino zwykle takimi danymi się chwali. Gdy Apple podało łączną liczbę sprzedanych iPhone'ów 5S i 5C okazało się, że w Stanach Zjednoczonych tych plastikowych sprzedaje się dwukrotnie mniej, niż tych bardziej high-endowych. Brytyjski sklep Dixons na dziesięć nowych iPhone'ów sprzedaje osiem modeli 5S i tylko dwa modele 5C.

Nie w amerykańskim rynku jednak leży główny problem, tylko w Chinach - największym na świecie rynku telekomunikacyjnym, który Apple miało nadzieję podbić. Tymczasem wiadomości z Państwa Środka nie są dobre. Fabryka Foxconna w Zhengzhou zmniejszyła liczbę produkcji z 5. tysięcy egzemplarzy produkowanych tygodniowo do zaledwie 9 tysięcy. Natomiast firma Protek, która dostarcza komponenty do iPhone'a 5C, otrzymała zamówienie na 75 proc. mniej sprzętu.

Chińskie sklepy obniżają ceny plastikowych iPhone'ów z 350. juanów (obowiązującej jeszcze miesiąc temu) do nawet 2500 juanów. Niektóre sklepy sprzedają nawet ze stratą te modele telefonów, tylko po to, by opróżnić magazyny.

Dla Apple'a to jednak ogromne doświadczenie. Firma z Cupertino do tej pory produkowała i sprzedawała tylko jednego nowego iPhone'a naraz. Teraz, gdy udaje się sprzedawać równolegle dwa nowe telefony, to nawet jeśli jeden z nich sprzedaje się poniżej oczekiwań, to z pewnością doświadczenie to zaprocentuje w przyszłości.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Microsoft gratuluje Sony premiery PS4"

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.