iPad - pierwsze testy

iPad - pierwsze testy02.04.2010 11:39
Źródło zdjęć: © Apple

Pomiędzy żartami primaaprilisowymi o opóźnieniach albo wręcz wtrzymaniu sprzedaży iPada znalazły się także pierwsze testy – przedwczoraj minął termin informacyjnego embarga dla amerykańskiej prasy.

"The New York Times" jest zachwycony wielkim ekranem, dzięki któremu aplikacje takie jak klient poczty, przeglądarka, mapy i gry dają się obsługiwać znacznie łatwiej niż na iPhonie. Materiały wideo iPad odtwarzał non stop przez ponad 1. godzin, co daje wynik lepszy niż podawany przez Apple'a czas 10 godzin. Jako czytnik e-książek tablet nie zrobił szczególnie dobrego wrażenia: jedynie 60 000 tytułów w sklepie, ekran w bezpośrednim świetle słonecznym jest nieczytelny, po krótkim czasie iPad zaczyna niekomfortowo ciążyć w dłoni. E-booki można czytać jedynie na iPadzie, nie na Macu ani na iPhonie. Zdaniem autora Davida Pogue klawiatura w ustawieniu pionowym urządzenia jest okropna, jedynie w pozycji poziomej ekranu daje się jej używać. Jeśli komuś podoba się taka koncepcja, spodoba mu się również iPad.

Źródło zdjęć: © (fot. Apple)
Źródło zdjęć: © (fot. Apple)

Walter Mossberg z "The Wall Street Journal" uważa iPada za możliwego zabójcę laptopów. Podczas testów Mossberg używał laptopa jedynie do pisania dłuższych tekstów i do oglądania wideo we Flashu. Jego zdaniem iPad może zastąpić notebooki przede wszystkim pod względem przeglądania tekstu, zdjęć, wideo i stron internetowych, a w ograniczonym zakresie także przy tworzeniu treści. Jego testowy iPad również działał dłużej niż 1. godzin, nawet gdy jasność ekranu nie była ustawiona na minimalne wartości.

Zdaniem Mossberga wirtualna klawiatura jest lepsza niż małe klawiatury wielu netbooków –. ale wątpliwe jest, czy szybko piszący dadzą sobie z nią radę. Publicysta "The Wall Street Journal" wypróbowywał iWork i był pod wrażeniem możliwości programu, ale znalazł też błędy w eksporcie do pliku Worda i PDF. Wszystkie przetestowane przez niego aplikacje dla iPhone’ów działały bezproblemowo. Przy dłuższych tekstach ekran podobał mu się bardziej niż ten w Kindle'u, ale przeszkadzała mu większa masa urządzenia. Wniosek Mossberga: iPad to wielki krok do przodu w urządzeniach obsługiwanych ręcznie.

"PC Magazine" uznał, że iPad jest za ciężki, aby go dłużej trzymać w jednej ręce, nawet mimo tego, że w torbie nosi się go znacznie przyjemniej niż notebook. W teście "PC Magazine" urządzenie działało na jednym ładowaniu baterii przez dziewięć i pół godziny. Redaktor Tim Gideon był tak zachwycony wirtualną klawiaturą, że napisał na niej raport z testu. Jego zdaniem nawet w ustawieniu pionowym jest ona użyteczna –. korzystał on z oferowanej przez Apple'a kieszeni (iPad Case), która służy jako podstawka do iPada i jego zdaniem jest ona nieodzowna do oglądania filmów wideo.

Gideon był też zachwycony szybkością działania aplikacji i wieloma dobrze zrealizowanymi detalami w obsłudze urządzenia. Szczególnie do gustu przypadła mu aplikacja wydawcy komiksów Marvela. Podczas czytania in plus wyróżnia się kolorowy ekran, a także szybkie wyszukiwanie wraz ze słownikiem i podłączeniem do Internetu. Jednocześnie Gideon uznał, że panel jest bardziej męczący niż ekran z e-tuszem w innych czytnikach. Części pakietu iWork: Pages i Keynote wydały mu się użyteczne i przyjemne w obsłudze, a Numbers mało intuicyjne. Wniosek: iPad ma wady takie jak brak Flasha i kamery, ale to, co potrafi, robi dobrze –. a do tego ku zaskoczeniu autora zalicza się także normalna praca.

Do podobnych wniosków doszli autorzy kolejnych relacji z testów, między innymi w Boingboing, TechBlog czy "USA Today": świetny interfejs, szybkie aplikacje, dobry ekran, czas działania często przekraczający deklarowane 10 godzin, ale klawiatura nadaje się jedynie do krótkich tekstów, raczej nie dla osób wiele piszących. Zależnie od wyboru regularnie odwiedzanych stron brak Flasha nie przeszkadza w ogóle albo wręcz odwrotnie. Nieliczni testerzy uznali iPada za pełnowartościowy zamiennik dla smartfonu, e-czytnika albo notebooka, raczej jako ich uzupełnienie, jako nową kategorię, jako Social Media Hub.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.