Internet w urządzeniach mobilnych mało popularny

Internet w urządzeniach mobilnych mało popularny09.05.2007 18:00
Źródło zdjęć: © PalmOne

Pomimo tego, że jedna czwarta Amerykanów na co dzień korzysta z technologii mobilnych do łączenia się z internetem, niemal połowa obywateli Stanów Zjednoczonych w ogóle nie odczuwa takiej potrzeby, co może zahamować dynamikę poszukiwania nowych rozwiązań przez firmy z sektora ICT.

Jak stwierdza raport The Pew Internet & American Life Project, będący efektem przebadania 4 tys. dorosłych Amerykanów, 23% z nich to regularni użytkownicy technologii komunikacyjnych i informacyjnych ( ICT ), oznaczających wszystkie technologie sieci interaktywnych tj. serwisy społecznościowe, telewizja internetowa, a także komórki z aparatem i odtwarzaczem wideo.

Jak pokazuje także raport, jedynie 8% Amerykanów stanowią zagorzali użytkownicy, w pełni wykorzystujący możliwości, jakie dają współczesne technologie, doskonale radzący sobie z wyzwaniami, jakie stwarza Web 2.0.

Największa grupa, to jednak wciąż 49% obywateli, którzy używają nowych technologii okazjonalnie lub też nie są w ogóle zainteresowani ich wykorzystywaniem. W obliczu ciągłego rozwoju ICT i wprowadzania do tego sektora nowych rozwiązań, może się to stać prawdziwą siłą zaporową dla rynku.

Badanie dzieli użytkowników na 10 głównych kategorii wewnątrz trzech głównych grup: elity technologicznej - 31% respondentów, średnio zaawansowanych w użyciu nowych technologii - 20% respondentów oraz początkujących lub zupełnie z nimi nieobytych - 49% respondentów.

Ogłoszony właśnie raport Forrester Research stwierdza z kolei, że prawie połowa użytkowników telefonów komórkowych w Stanach Zjednoczonych odchodzi od komunikacji głosowej na rzecz innych usług tj. pisanie smsów, przesyłanie mmsów czy ściąganie gier i dzwonków na komórkę. Wśród wszystkich użytkowników komórek w Stanach Zjednoczonych, jedynie 11% korzysta jednak za ich pośrednictwem z internetu.

Jak wynika też z raportu, na czele najbardziej zaznajomionych z nowymi technologiami stoją młodzi ludzie, 78% użytkowników komórek to grupa wiekowa 18-26 lat. Wg Forrester Research, powodem takiego stanu rzeczy jest niemożność przyswojenia wszystkich nowych możliwości technologicznych przez starszych użytkowników, którzy rzadko korzystają z innych usług niż komunikacja głosowa.


Autorem tekstu jest Konrad Szlendak

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.