Internauci wyśmiewają reklamę Poczty Polskiej. Zyskuje InPost

Internauci wyśmiewają reklamę Poczty Polskiej. Zyskuje InPost05.04.2019 13:48
Źródło zdjęć: © East News | ANDRZEJ STAWINSKI/REPORTER

Internauci nie zostawiają suchej nitki na najnowszej reklamie Poczty Polskiej. W sieci zaczęły pojawiać się liczne parodie. Na niektórych wprost zyskuje konkurencja.

Rozpoczęta 29 marca br. kampania reklamowa Poczty Polskiej dot. towarów handlowych szybko stała się przedmiotem powszechnej drwiny. Nie dość, że sam pomysł transformacji urzędów pocztowych w twór a la sklep wielobranżowy brzmi kontrowersyjnie, to na dodatek sam spot reklamowy okazuje się mocno... niedzisiejszy.

Półminutowy klip stylizowany na wczesne lata 90. minionego wieku okazał się pomysłem chybionym. Wielu ludzi zarzuca, że kampania została przeprowadzona po kosztach i oddaje spadek jakości usług Poczty Polskiej. Dopatrują się przy tym kumoterstwa.

"Reklama jak z proszków do prania w latach 90-tych. Naprawdę, bylejakość w pełni oddająca sytuację firmy".

"Reklama jak sprzed 30 lat? Czyj wujek, siostrzeniec, córka to robiła bo że to ktoś zrobił na poważnie bez kasy na boku to chyba nikt normalny nie uwierzy. Kpina".

"Temu powinno się przyjrzeć CBA. Nie żartuję. Kto, za ile i dlaczego. Pokrewieństwo, kumoterstwo, przetargi i kryteria. Wszystko do prześwietlenia, bo takiego [cenzura] nie robi nawet ćwierć-profesjonalna firma januszo-marketingowa".

To tylko jedne z wielu zdecydowanie negatywnych komentarzy, jakie znaleźli dziennikarze "WP Finanse" w odmętach internetu.

Parodia jak reklama konkurencji

Kwestią czasu pozostawało, aż ktoś podchwyci wyśmiewany motyw; ubierze w żartobliwą otoczkę i opublikuje. I oto jest.

– Ach... Piękna ta nasza Polska i paczka, którą odebrałem z Paczkomatu. Tak, tylko paczka, bo tylko po nią przyszedłem. Odbieram kiedy chcę, w kilka sekund, bo nie czekam aż ktoś przede mną w kolejce kupi kalendarz albo przepisy siostry Anastazji... – mówi lektor w materiale ze znanym już obrazem łąki i logo konkurencyjnego InPostu. Wyraźnie punktując, co jest priorytetem w przypadku firm świadczących usługi spedycyjne.

Opisywany materiał został opublikowany na YouTubie 4 kwietnia 2019 r. z nieznanego dotąd konta "evl". Sam autor dodaje jeszcze w opisie, że koszt przygotowania wideo wyniósł 430 zł, przy 3 godz. pracy.

Sprytna odpowiedź InPostu?

Naszą uwagę przykuł fakt, że konto "evl" jest bardzo świeże. Zostało założone tuż przed opublikowaniem parodii. Wniosek? Istnieje możliwość, że to bezpośrednio InPost odpowiada za sprytne podgryzienie największego konkurenta. To oczywiście tylko przypuszczenie, ale co by nie mówić, marketingowcy Poczty Polskiej sami się w tym przypadku podłożyli.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.