Internauci pod lupą AMD

Internauci pod lupą AMD24.11.2008 14:31

Co nadaje sens życiu przeciętnego europejskiego internauty?
Według przeprowadzonych na zlecenie AMD badań niezależnego ośrodka
YouGov wynika, że aż 77% ankietowanych internautów
deklaruje, że nie jest w stanie wyobrazić sobie życia bez codziennego
dostępu do sieci

*Co nadaje sens życiu przeciętnego europejskiego internauty? Według przeprowadzonych na zlecenie AMD badań niezależnego ośrodka YouGov wynika, że aż 77 proc. z grona 5000 ankietowanych internautów deklaruje, że nie jest w stanie wyobrazić sobie życia bez codziennego dostępu do sieci. *
W hierarchii potrzeb internet wyprzedził powszechne przedmioty codziennego użytku, jak samochód (54 proc.) czy pralka (61 proc.). Podobny trend był również widoczny w wynikach poprzednich badań AMD. Wówczas aż 99 proc. respondentów zadeklarowało, że wolałoby raczej rozstać się z własnym aparatem cyfrowym, Blackberry czy odtwarzaczem MP3 niż zrezygnować z posiadania notebooka.

Domowe centrum rozrywki
Nikogo nie trzeba przekonywać, że komputer już dawno przestał nam służyć jedynie do pracy – aż 81 proc. respondentów przyznało, że przechowuje na nim swoje zdjęcia,
77 proc. ogląda filmy na YouTube lub podobnych portalach, 66 proc. pobiera z sieci muzykę, a 51 proc. filmy. Co więcej, 14 proc. stwierdziło, że ogląda filmy w formacie Blue-ray, co wskazuje na coraz większą popularność tego nośnika w Europie. Rośnie również zainteresowanie grami komputerowymi – 76 proc. ankietowanych przyznało, że w ciągu ostatniego roku zaczęło regularnie grać na komputerze.

Jakość obrazu i funkcjonalność
Badanie YouGov dowodzi, że podczas wyboru notebooka najważniejszą rolę odgrywa jego funkcjonalność. Wynika z tego, że przyszłość należy do rozwiązań wyposażonych w platformy dostosowane do szerokiej gamy potrzeb użytkowników. Coraz większe znaczenie zyskuje również jakość obrazu w standardzie HD. Dla prawie połowy respondentów (46 proc.) jest to decydujący czynnik wpływający na zakup notebooka. Ta cecha jest szczególnie ważna dla mężczyzn (51 proc.), nieco mniejszą uwagę przywiązują do niej kobiety (37 proc.). Jej ranga rośnie natomiast w grupie respondentów między
18 a 24 rokiem życia (59 proc.).

*Wzrost Sprzedaży Notebooków *Według ostatniej analizy przeprowadzonej przez IDC, w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego, w trzecim kwartale 2008 r. w rejonie EMEA w sprzedaży pojawiło się 27 proc. więcej komputerów PC. Badania wykazały również, że sprzedaż notebooków wpłynęła na ogólny wzrost rynku o 52 proc., przy czym popyt na rynkach Europy Zachodniej nie przejawia oznak spowolnienia. Utrzymującą się popularność notebooków potwierdziły badania AMD European Connectivity Study. Respondentów zapytano jakiego wyboru dokonaliby przy zakupie następnego komputera – 48 proc. wskazało notebooki, 32 proc. komputery PC, a 14 proc. netbooki.

„_ Sposoby użytkowania komputerów stale się zmieniają – komputery stacjonarne zaczynają pełnić rolę domowego centrum rozrywki, natomiast notebooki cenione są za swoją mobilność i nieograniczoną możliwość korzystania z wysokiej jakości multimediów ” – twierdzi Eszter Morvay, starszy analityk z European Personal Computing, IDC. „ Wraz z rozwojem świadomości użytkowników na ich decyzje o zakupie, coraz częściej wpływ ma współczynnik ceny i jakości. Dlatego producenci będą musieli oferować swoim klientom bogaty zestaw funkcji za rozsądną cenę. _”

*Informacje o badaniu *On-linowe badanie zostało przeprowadzone przez YouGov między 17 a 30 września na grupie 5148 respondentów z Francji, Niemiec, Rosji, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii. Ankieta dotyczyła zwyczajów związanych z użytkowaniem komputera, z naciskiem na sposoby korzystania z notebooka i internetu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.