Intel Labs prezentuje jak ewoluujemy wraz z technologią

Intel Labs prezentuje jak ewoluujemy wraz z technologią11.09.2012 13:15
Źródło zdjęć: © Intel

Intel pokazał jak zmienia się sposób wykorzystywania technologii przez ludzi i jak wpłynie on na przyszłe rozwiązania technologiczne.

Futurolog Intela Brian David Johnson poprowadził dyskusję panelową z udziałem badaczy, pisarzy science-fiction i analityków, aby zbadać ewolucję związków między ludźmi i technologią. Do dyskusji zaproszono następujących gości:
• Analityków branżowych: Roba Enderle, analityka technologii w Enderle Group, oraz Kathleen Maher, analityka w Jon Peddie Research
• Pisarzy science fiction: Madeline Ashby, autorkę powieści „vN”, oraz Karla Schroeder, autora serii „Virga” i innych powieści umiejscowionych w odległej przyszłości
•. Badaczy z Intel Labs: Margie Morris, psycholog kliniczną i badaczkę w Intel Labs, oraz Douga Carmean, Intel Fellow i badacza w Intel Labs

Po dyskusji panelowej odbył się pokaz siedmiu interaktywnych, kontekstowych innowacji opracowanych przez Intel Labs, które zademonstrowały jak zmieniają się relacje między ludźmi a technologią, w tym sposoby robienia zakupów, sprzedaży i komunikacji.

Ekran bez granic - zmiana sposobu i miejsca, w jaki wyświetlamy treść i wchodzimy z nią w interakcje

Demonstracja „Ekran bez granic”. używa unikatowych algorytmów, aby przekształcić dowolną powierzchnię w domu lub w pracy w interaktywny ekran. Badacze Intela pokazują jak architektura Intel w połączeniu z oprogramowaniem producenta integruje obrazy z wielu źródeł i umożliwia owijanie obrazu wokół obiektów i krawędzi. Technologia ta pozwoli udostępniać i wyświetlać obiekty na wiele nowych sposobów.

Emocje wyrażone obrazem - wykorzystanie emocji do zmiany sposobu, w jaki wchodzimy w interakcje z urządzeniami

Ta instalacja bada emocjonalne skojarzenia z obrazami oraz możliwość wykorzystania obrazów do dzielenia się emocjami. Zdjęcia zrobione telefonami komórkowymi z aplikacją Instagram są rzutowane na duży, interaktywny ekran, a przeprowadzana w czasie rzeczywistym uczuciowa analiza podpisów pozwala na wydedukowanie nastroju zdjęcia. Intelowskie oprogramowanie do analizy uczuciowej używa podpisów zgodnie z kołowym modelem emocji. Algorytmy przekładają tę klasyfikację na kolorowe oznaczenia obrazów na interaktywnym ekranie, a goście są proszeni o określenie uczuć, jakie wywołuje w nich obraz, za pomocą dotykowej „mapy nastrojów”. Zmiany wprowadzone za pomocą mapy nastrojów są odzwierciedlane poprzez barwy, tekst i dźwięk. Ponadto goście mogą kojarzyć obrazy o podobnym nastroju, używając emocji do zmiany układu i kolorów całej instalacji. Kompozycje te pozwalają uchwycić zbiorowy klimat wydarzeń.

Interaktywne zakupy - zmiana sposobu robienia zakupów

Zakupy online zmieniają sposób, w jaki konsumenci nabywają towary. Tradycyjni detaliści tracą klientów na rzecz internetowych konkurentów, ale poprzez integrację cyfrowych znaków ze środowiskiem sklepowym mogą wykorzystać zalety handlu elektronicznego w fizycznych placówkach, co zapewni korzyści konsumentom, producentom i detalistom. Dostępne są takie technologie, jak czujniki ruchu, czujniki temperatury, kamera, WiFi/3G, Ethernet, ekran dotykowy, komunikacja NFC i łączność chmurowa. Urządzenia wyposażone w szeroką gamę czujników mogą bezpiecznie komunikować się z serwerami zaplecza i z chmurą, dostarczając kontekstowe dane kupującym i producentom, aby stworzyć nową metodę robienia zakupów w tradycyjnych sklepach.

Marketing poza linią wzroku - zmiana sposobu, w jaki prowadzimy marketing

Oświetlenie i oznakowanie LED może się stać kolejnym narzędziem, które pomoże konsumentom w podejmowaniu decyzji o zakupie. Oświetlenie LED upowszechnia się ze względu na naturalne zalety, takie jak wysoka sprawność energetyczna, przyjazność dla środowiska i estetyka wzornicza. Podczas tej demonstracji Intel pokazał jak modulować światło LED, aby przesyłać dane marketingowe widoczne tylko dla aparatu w smartfonie. Zasadniczo ludzkie oko dostrzega tylko znak LED, ale jeśli aparat zostanie skierowany na znak, smartfon odbierze dodatkowe informacje przypominające „niewidzialny”. kod QR (np. przekierowanie przeglądarki pod adres URL z dodatkowymi informacjami).

Komunikacja sytuacyjna –. zmiana sposobu, w jaki ludzie kontaktują się ze sobą

Często dzwonimy do przyjaciół, żeby zapytać, co słychać, i przeszkadzamy im w spotkaniu lub w ważnym wydarzeniu. Czy nie byłoby świetnie, gdyby nasze telefony pokazywały, co robią przyjaciele, abyśmy mogli podjąć decyzję, kiedy i jak się z nimi skontaktować? Demonstracja Intela bada tę koncepcję i wykorzystuje telefon do określania aktywności oraz interakcji społecznościowych użytkownika na podstawie sprzętowych i programowych czujników w połączeniu z maszynowymi algorytmami uczenia się. Badacze Intela pokazują jak telefon przyszłości będzie wykrywał aktywność/dostępność użytkownika i wykorzystywał tę wiedzę do informowania zaufanego kręgu znajomych. Telefon będzie mógł podejmować odpowiednie działania w imieniu użytkownika, wybierając najlepszy sposób wysyłania/odbierania wiadomości (np. wiadomość tekstowa podczas spotkania, połączenie głosowe podczas jazdy samochodem).

Bezproblemowe spotkania –. zmiana sposobu organizowania spotkań

Podczas tej demonstracji badacze Intela pokazali, jak urządzenia mogą automatycznie wnioskować, z kim chcesz współpracować, i pomagać w zorganizowaniu spotkania online przy minimalnym nakładzie pracy. W tym celu wykorzystuje się algorytm wykrywania bliskości z przetwarzaniem sygnałów radiowych i dźwiękowych, a także gromadzenie danych z kalendarza, poczty e-mail i komunikatorów internetowych.

Aktywność warunkowana społecznościowo - zmiana sposobu koordynowania działań grupowych

Co by było, gdyby telefony automatycznie uczyły się preferencji użytkowników jako pojedynczych osób i jako członków grupy poprzez obserwowanie, gdzie się udają i co robią? Podczas tej demonstracji badacze Intela pokazują jak ulepszyć rekomendacje dotyczące podejmowania działań, uwzględniając nie tylko zaobserwowane zachowanie ludzi, ale również różnice pomiędzy wiedzą osobistą a grupową. Używając dużego zbioru danych, Intel pokaże, że nie można modelować zachowań grupowych poprzez proste poszukiwanie zbieżnych preferencji, ponieważ dynamika grupy jest znacznie bardziej skomplikowana.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.