Ile osób ogląda wideo w internecie? Te dane zaskoczyły nawet marketerów

Ile osób ogląda wideo w internecie? Te dane zaskoczyły nawet marketerów25.08.2023 12:33
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Materiał sponsorowany przez

Jak wynika z najnowszego raportu marketingowego portalu Interaktywnie.com, z roku na rok rośnie liczba osób oglądających wideo w internecie. Wydłuża się też czas, jaki na to przeznaczamy. Dostrzegają to oczywiście specjaliści od marketingu.

Bezpłatny ebook o wideo w internecie można pobrać tutaj: https://interaktywnie.com/wideomarketing-dla-firm-ebook-z-poradami-dla-marketerow/

W 2020 roku liczba widzów filmów cyfrowych w Stanach Zjednoczonych sięgnęła 244,4 milionów, przekraczając prognozy ekspertów. Mimo że wzrost ten był głównie napędzany przez najmłodsze i najstarsze grupy wiekowe, najnowsze statystyki marketingu wideo pokazują, że ponad dziewięć na dziesięciu amerykańskich konsumentów w wieku od 12 do 44 lat to cyfrowi widzowie. Nic dziwnego więc, że kampanie oparte na wideo stały się jedną z najskuteczniejszych strategii cyfrowej promocji.

Konsumenci, którzy są zasypani transmisjami na żywo, "interaktywnymi wideo 360", rozszerzoną rzeczywistością i innymi interaktywnymi elementami stają się coraz bardziej wymagający. To z kolei sprawia, że niewiele marek może polegać wyłącznie na treściach jednego typu np. tekstowych. I choć prowadzenie bloga, tworzenie infografik i kreacji przeznaczonych do publikacji w social mediach wciąż jest koniecznością, tworzenie wideo - również nią się stało. Tylko w Stanach Zjednoczonych cyfrowy marketing wideo to branża o wartości 135 miliardów dolarów.

Średnio zaledwie 1,7 sekundy zajmuje użytkownikom internetu oglądanie czegoś na swoim urządzeniu mobilnym, a nieco dłużej - 2,5 sekundy - na komputerach stacjonarnych. Dlatego twórz treści krótkie i zwięzłe. Wideo mobilne działają najlepiej, gdy trwają 15 sekund lub mniej, i gdy twoja marka lub produkt jest przedstawiony na początku. Ponadto, krótkie i klarowne kampanie marketingowe wideo bardziej skłaniają użytkowników do udostępnień, na których powinno Ci zależeć bardziej niż na polubieniach.

Co ważne, mimo że kampanie wideo mają na celu zwiększenie sprzedaży - nachalna promocja nie jest mile widziana. Lepiej skupić się na dostarczaniu jakiejś wartości, rozwiązywaniu problemów, dostarczaniu wiedzy bądź rozrywki.

Najbardziej angażujące są krótkie filmy, których długość nie przekracza 60 sekund. Takiego zdania jest 66 procent badanych marketerów. Transmisje live wskazało tylko 37 procent badanych.

Jak natomiast prezentuje się skuteczność materiałów wideo wyświetlanych w różnych mediach społecznościowych? Według danych prezentowanych w ebooku wydanym przez Interaktywnie.com, 25 procent marketerów jest zdania, że najważniejszym kanałem dystrybucji wideo jest Facebook. Nieznacznie mniej głosów oddano na serwis YouTube (24 procent). Na kolejnych miejscach uplasowały się Instagram Stories, Facebook Stories, LinkedIn Video, Instagram Video i IGTV Video.

Wideo w mediach społecznościowych

  • Dziennie na Facebooku notowanych jest 8 mld odsłon materiałów wideo.
  • 1,25 mld użytkowników ogląda materiały wideo.
  • 15,1 procent osób udostępnia oglądane wideo na swoich kontach. 
  • 71,1 procent z nich pochodzi z kont posiadających co najmniej 100 tys. obserwujących.
  • 17,6 procent dotyczy kont których liczba obserwujących znajduje się w przedziale 10-100 tys., natomiast 11,3 procent to konta mniejsze - o liczbie obserwujących poniżej 10 tys. 

Wśród najpopularniejszych kont na Facebooku, u których dominującym rodzajem treści jest wideo, można wymienić "The Dodo", "Finest Family Moments", 5-Minte Craft", czy 9GAG". Warto zauważyć, że są to przede wszystkim kanały o charakterze rozrywkowym.

Więcej informacji w ebooku dostępny do pobrania tutaj:

Materiał sponsorowany przez
Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.