IFA 2018. Nadchodzi telewizyjna rewolucja 8K. Wyjaśniamy, o co chodzi

IFA 2018. Nadchodzi telewizyjna rewolucja 8K. Wyjaśniamy, o co chodzi30.08.2018 12:28
Źródło zdjęć: © WP.PL

Targi IFA 2018 będą stały pod znakiem rozdzielczości 8K w telewizorach. Do Sharpa, który pokazał taki sprzęt już roku temu, dołączają m.in LG i Samsung. A newsów o TV 8K możemy spodziewać się jeszcze więcej.

Terminem 8K określana jest rozdzielczość 7680×4320 pikseli. Po raz pierwszy telewizor, który może zapewnić taką szczegółowość obrazu zaprezentował Sharp. Teraz, na targach IFA 2018, dolączają LG, Samsung i Toshiba, a Sharp prezentuje kolejne modele 8K.

IFA 2018. Telewizory LG, Samsung, Toshiba z 8K

LG jako pierwszy zaprezentował telewizor 8K w technologii OLED, natomiast Samsung w swojej autorskiej QLED. Toshiba na razie prezentuje prototypy, ale nie wprowadza ich jeszcze na rynek. Natomiast telewizory Samsunga mają się najszybciej pojawić w sklepach, powstaje jednak pytanie czy będzie co na nich oglądać.

Wiele kanałów telewizyjnych w Polsce nadaje obraz w tzw. Standard Definition (SD), a dopiero kilka nadaje na stałe w High Definition czyli HD. W tym przypadku rozdzielczość HD to 720p lub 1080p. Ta ostatnia rozdzielczość nazywana jest też 2K.

4K, czyli trend który zapanował w telewizorach w ciągu ostatnich dwóch lat, to rozdzielczość czterokrotnie większa od 2K. Już przy telewizorach 4K pojawił się problem braku treści w tej rozdzielczości. Przez chwilę wybrani abonenci mogli oglądać mecze mistrzostw świata w piłce nożnej w Rosji w 4K, ale poza tym kanały telewizyjne ledwo wyciągają 2K.

8K to przyszłość telewizorów. Widzimy to na IFA 2018

Lepiej jest w serwisach streamingowych. Netflix i Amazon Prime oferują coraz więcej filmów i seriali w 4K, nadal jednak jest to młoda technologia. Tymczasem producenci telewizorów atakują nas urządzeniami 8K. Nie mo co się oszukiwać, szeroko dostępnych treści w tej rozdzielczość nie zobaczymy jeszcze długo. No ale slogan 8K robi co najmniej dwukrotnie lepsze wrażenie niż 4K!

Branża zaś nie ma wątpliwości. "4K i 8K to przyszłość telewizorów" - mówił szef LG w Polsce.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.