IFA 2012: Gigantyczne 90'' Tv Sharp i technologie ICC oraz IGZO

IFA 2012: Gigantyczne 90'' Tv Sharp i technologie ICC oraz IGZO01.09.2012 18:29
Źródło zdjęć: © WP.PL

Podczas trwających właśnie w Berlinie targów IFA redakcja WP.PL odwiedziła także stoisko Sharpa.

Bo rozmiar ma znaczenie: 90-calowy gigant

Wydawać by się mogło, że dla 50-6. calowego telewizora potrzeba ogromnego pokoju i co najmniej ładnych kilku metrów odległości, aby móc z jakimś komfortem oglądać telewizję. Sharp ze swoim 90-calowym modelem chce udowodnić, że nawet tak spory telewizor możemy sobie powiesić na ścianie w... bloku. Zaaranżowano symulację domowego pokoju, gdzie sofę, z której oglądaliśmy pokaz, ustawiono w odległości zaledwie 3,5 metra od tego gigantycznego telewizora. Musimy przyznać, że wbrew naszym obawom wzrok nie "rozjeżdżał" się na boki, a kinowe efekty po prostu zapierają dech w piersiach. Należy także podkreślić, że jest to jedyny tak duży telewizor, który będzie sprzedawany na rynku konsumenckim, a nie na rynku biznesowym. Niestety, jak łatwo się spodziewać, cena tego telewizora nie będzie należała do najniższych.

Źródło zdjęć: © (fot. WP.PL)
Źródło zdjęć: © (fot. WP.PL)

ICC-LED czyli 3840 x 2160 pikseli u Sharpa i coś zamiast 3D

ICC (Integrated Cognitive Creation)
to technologia stworzona przez I-cubed Research Center, która została połączona z ekranami o bardzo wysokiej rozdzielczości Sharpa. Na czym ona polega? Jak podkreślał w rozmowie z nami PR Manager Sharp Polska - Cezary Urynowicz - badania firmy pokazały, że odbiorcy telewizyjnych treści znacznie bardziej cenią sobie obraz najwyższej jakości, pełen detali i szczegółów, niż obraz 3D. Technologia ICC ma dawać złudzenie tego, że nie oglądamy telewizji, ale realistyczny obraz, tak jak byśmy patrzyli przez okno. Telewizor zmienia się ze sprzętu do oglądania obrazu, w cyfrowe okno, które wisi na naszej ścianie. Wykorzystuje się tutaj zdolności ludzkiego oka, oraz mózgu do przetwarzania obrazu, a do odbioru realistycznych wrażeń nie są konieczne żadne okulary, ani dodatkowy osprzęt. Co ciekawe, mimo sporych rozmiarów ekranów ICC LED zużycie energii jest tylko nieznacznie większe, niż klasycznego telewizora LED. Wrażenia? Telewizory umieszczono w całkowicie zaciemnionym
pomieszczeniu tak, aby oglądający mogli skupić się tylko i wyłącznie na odbiorze obrazu. Złudzenie realności tego, co oglądamy było na tyle duże, iż część osób wyciągała nieświadomie ręce przed siebie próbując coś dotknąć na ekranie.

Źródło zdjęć: © (fot. WP.PL)
Źródło zdjęć: © (fot. WP.PL)

Technologia Sharp IGZO

Technologia Igzo to bardzo ciekawy pomysł Sharpa na zwiększenie rozdzielczości ekranów LCD, na wzór ekranów OLED, jednak dalej bazując na dobrze znanych nam rozwiązaniach. Maksymalna rozdzielczość którą może osiągnąć ekran LCD jest ograniczona wielkością pojedynczego piksela. Sharpowi dzięki całkowitemu przeprojektowaniu sterowania pikselami udało się zmniejszyć piksele, a tym samym wycisnąć jeszcze więcej z ekranu LCD. Niestety, póki co Sharp planuje produkcję tylko niewielkich ekranów przeznaczonych dla telefonów komórkowych, tabletów czy komputerów, jednak usłyszeliśmy zapewnienie, że w każdej chwili firma jest gotowa do produkcji ekranów IGZO w rozmiarach telewizyjnych. Patrząc na porównanie klasycznych ekranów LCD i tych zbudowanych w technologii Igzo różnica jest widoczna od razu. Znacznie wyższa rozdzielczość, kontrast czy nasycenie kolorów. Igzo zapowiada się bardzo ciekawie.

Źródło zdjęć: © (fot. WP.PL)
Źródło zdjęć: © (fot. WP.PL)

Z Berlina: Jarosław Babraj

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.