Huawei zawojuje Polskę?

Huawei zawojuje Polskę?30.05.2016 10:24
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Największy wzrost sprzedaży zanotował chiński Huawei, w pierwszej trójce znaleźli się także Samsung i Apple

Największą zmianą na polskim rynku smartfonów jest osiągnięcie wysokiego wzrostu sprzedaży przez chińskiego producenta Huawei. W pierwszym kwartale 201. r. smartfony tej firmy odpowiadały za 23 proc. całego wolumeny sprzedaży. Liderem rodzimego rynku został natomiast Samsung 29 proc., na trzecim miejscu znalazło się Apple z udziałem w rynku na poziomie 11 proc.

- Przyczyną tak dobrego wyniku chińskich producentów jest dostosowanie portfolio produktów do wymagań polskich konsumentów. Huawei osiągnęło 2. proc. sprzedaży na tym ryku, podczas gdy udział smartfonów innych firm z Państwa Środka w polskim rynku to łącznie 10 procent - mówi Marek Kujda, analityk IDC Polska.

Źródło zdjęć: © Podobnie jak LG G4c, jest to tańsza, \ (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © Podobnie jak LG G4c, jest to tańsza, \ (fot. Materiały prasowe)

Dariusz Marnic, szef marketingu Huawei Polska przybliża w rozmowie z PAP Technologie przyczyny tak dobrej pozycji chińskich producentów smartfonów na polskim rynku.
- Chińscy producenci w ciągu ostatnich 2-3 lat podbili serca konsumentów na świecie. Klienci przekonują się, że chińskie smartfony topowych producentów sprawdzają się nie tylko, jeśli chodzi o parametry, ale i przykuwają uwagę ciekawą, wystudiowaną stylistyką i precyzyjnym wykonaniem. Największym wyzwaniem było zwiększenie rozpoznawalności marki oraz "odczarowanie" produktów z Chin, pokazanie ich doskonałej jakości oraz innowacyjnej technologii - mówi Marnic.

Marnic przypomina, że świecie sprzedano ponad 1. mln flagowego smartfona Huawei - modelu Huawei P8. Model P8 lite był niekwestionowanym liderem sprzedaży w swoim segmencie. Do sprzedaży trafił właśnie jego następca - model P9 lite.

- W pierwszym kwartale 201. roku, Huawei zanotował na polskim rynku wzrost sprzedaży o 833 proc. w stosunku do tego samego okresu w ubiegłym roku. Z jednej strony to zasługa jakości naszych urządzeń, a z drugiej nowej strategii marketingowej oraz spektakularnej kampanii z Robertem Lewandowskim w roli ambasadora marki - mówi przedstawiciel Huawei Polska.

- Koncentrujemy się na bieżących oczekiwaniach wszystkich typów klientów - zarówno z sektora biznesowego, jak i klientów indywidualnych. Wiemy, czego oczekują konsumenci i projektując urządzenia koncentrujemy się na potrzebach użytkowników. To są główne czynniki naszego sukcesu na rynku smartfonów - dodaje Marnic.

IDC zauważa również, że coraz więcej telefonów sprzedaje się w naszym kraju bez pośrednictwa telekomów - spadek z 7. proc. w pierwszym kwartale 2015 r. do 56 proc. w analogicznym okresie tego roku. W tym samym przedziale czasowym spadła także średnia cena smartfona z Androidem - z 225 euro do 159 euro.

- Pomimo ewolucji naszej branży smartfonów, Polska ciągle jeszcze nie dorównuje dojrzałemu rynkowi w Europie Zachodniej, gdzie 8. proc. sprzedanych telefonów to urządzenia inteligentne, w Polsce natomiast odsetek ten wynosi 73 procent - mówi Kujda.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.