Huawei AppGallery: fakty i liczby. Życie nie kończy się na Google

Huawei AppGallery: fakty i liczby. Życie nie kończy się na Google06.04.2020 13:11
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Po odcięciu od usług Google chiński gigant – Huawei – nie daje za wygraną. Co więcej, ta sytuacja może w dłuższej perspektywie jeszcze bardziej wzmocnić jego pozycję. W jaki sposób?

Materiał powstał przy współpracy z Huawei

Powiedzmy to wprost: ostatnie zmiany nie oznaczają, że Huawei jest w złej sytuacji. Firma zdążyła wypracować sobie bardzo silną pozycję na rynku smartfonów i przekonać klientów do swoich produktów. Gdyby nie odcięcie od usług Google, Chińczycy zajęliby prawdopodobnie pierwsze miejsce, jeśli chodzi o udziały w rynku mobilnym w Polsce. Drugie miejsce mimo zawirowań to dowód na siłę marki i wysokie zaufanie klientów. Niemniej jednak nie było mowy o wywieszaniu białej flagi. Zamiast tego Huawei przeszedł do ofensywy i promuje swój własny, alternatywny dla Google ekosystem – Huawei Mobile Services (HMS). Oprócz usług wsparcia i tych opartych o chmurę w ramach HMS użytkownicy sprzętu Huawei otrzymują również dostęp do dynamicznie rozwijającego się sklepu z aplikacjami.

Huawei AppGallery

Każdy szanujący się ekosystem musi oferować swoim użytkownikom usługę, dzięki której w łatwy i szybki sposób będą mogli wzbogacić swoje urządzenie mobilne o nowe funkcje. Chodzi oczywiście o aplikacje mobilne.

Jak idzie Chińczykom? Statystyki mówią, że całkiem nieźle. W czwartym kwartale 2019 r. liczba pobrań aplikacji z AppGallery wzrosła o 78 proc. W tym samym czasie liczba użytkowników podskoczyła o 63 proc. W tym o 11 proc. wzrosła liczba aktywnych kont ID Huawei, co z kolei przełożyło się na 13 proc. wzrostu, jeśli chodzi o korzystanie ze wszystkich usług mobilnych oferowanych przez chińskiego producenta. Można więc uznać, że pierwsze próby zachęcania użytkowników do korzystania z natywnego sklepu z aplikacjami przebiegły pomyślnie. Co dalej?

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Huawei AppGallery – korzyści dla użytkowników

Huawei oczywiście zdaje sobie sprawę, że minie jeszcze trochę czasu, zanim liczba aplikacji dostępnych w AppGallery dorówna tej oferowanej w sklepach Google czy Apple. Jednak i na to jest metoda. W samej Polsce na rozwój AppGallery przeznaczono 10 mln dolarów, co oczywiście przekłada się bezpośrednio na bardzo atrakcyjne promocje dla użytkowników ekosystemu Huawei. Moje ulubione przykłady to:

  • 10 monet i 5 zł na start od Allegro, jeśli zainstalujemy mobilną aplikację z AppGallery.
  • Sporo darmowych gift packów (czyli dodatków) do gier mobilnych oferowanych na platformie Huawei. Na innych platformach trzeba zapłacić za nie od 2 do nawet 47 euro. Szczególnie polecam World of Kings.
  • Za pobranie dowolnej aplikacji z następującej listy: OLX, Traficar, Blix, Fotka.pl otrzymamy kupon o wartości 50 zł do wydania w sklepie Huawei.pl
  • Dodatkowy, darmowy miesiąc korzystania z nawigacji NaviExpert.
  • 20 proc. rabatu na zakupy w sieci sklepów CCC po zainstalowaniu ich aplikacji mobilnej.

Najważniejsze jednak jest to, że Huawei co chwilę aktualizuje swoją ofertę promocji dla użytkowników, przez co regularne odwiedzanie AppGallery najzwyczajniej w świecie się opłaca.

Coraz więcej aplikacji

Oprócz oferowanych promocji, voucherów i kodów rabatowych nie sposób nie zauważyć tempa, w jakim Huawei dodaje polskojęzyczne aplikacje do swojego sklepu. Posiadacze telefonów chińskiego producenta bez problemu znajdą w AppGallery większość aplikacji, z których korzystali dotychczas za pośrednictwem ekosystemu Google.

Jeśli natomiast nie ma jeszcze jakiejś aplikacji, Huawei prowadzi użytkownika za rękę i pokazuje, w jaki sposób może korzystać on z przeglądarkowej wersji usługi, której aplikacji nie ma jeszcze w AppGallery, albo zachęca do pobrania jej z oficjalnych stron producentów (tak m.in. można zainstalować aplikację Facebooka czy WhatsApp).

Rekordowo szybkie tempo pojawiania się nowych aplikacji w sklepie Huawei spowodowane jest w dużej mierze tym, że chińska firma wie doskonale, jak przekonać do siebie niezależnych deweloperów. Z korzyścią dla użytkowników. Dlatego jeśli posiadacie sprzęt tego producenta, warto sprawdzić pełnię możliwości i korzyści, jakie oferuje.

A szczególnie warto zrobić to teraz, bo Huawei właśnie ruszył z akcją "Pobieraj i wygrywaj". By wziąć udział w akcji, należy pobrać co najmniej dwie z 20 wskazanych aplikacji (lista poniżej). Każdego dnia pierwsze 5000 użytkowników otrzyma po 5 Punktów Huawei. Punkty te można wykorzystać do zakupu różnych treści w grach i aplikacjach dostępnych w AppGallery, a także do zakupu dodatkowego miejsca w Chmurze Huawei oraz nabycia tapet, motywów czy nowych czcionek w Motywach Huawei.

Akcja potrwa do 9 kwietnia 2020 roku. Aplikacje, które można pobrać w ramach akcji to: Allegro, Bezpieczna rodzina, DOZ, Eleven Sports, Empik Go, e-pity, eSky, Jakdojade, moBilet, PGNiG, Reverse Movie FX, Rise of Kingdoms, Qupony, Rossmann, Same Quizy, SMYK, Telemagazyn, TOK FM, Vod.pl i Wyspy Krzyżówek.

Materiał powstał przy współpracy z Huawei

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.