Google zmienia swój algorytm wyszukiwania

Google zmienia swój algorytm wyszukiwania26.05.2014 18:30
Źródło zdjęć: © chip.pl

Zgodnie z zapowiedziami, o których pisaliśmy kilka miesięcy temu, Google znowu zmienia swój algorytm wyszukiwania. Panda 4.0 wprowadza dwie, bardzo istotne zmiany.

Z pierwszej z pewnością ucieszą się małe i średnie firmy, które - dzięki nowemu algorytmowi -mają mieć o wiele łatwiej, jeśli chodzi o przebicie się w wynikach wyszukiwania. Kończy się monopol gigantów. Ma to związek z drugą zmianą: nowy algorytm Google'a będzie oceniał zawartość stron "tak jak człowiek". Oznacza to, że najważniejszym kryterium, jeśli chodzi o wyniki wyszukiwania, będzie ich zgodność z wpisanym przez użytkownika zapytaniem.

Nowy algorytm to odpowiedź na słabą jakość treści na stronach, które pokazują się jako pierwsze wyniki wyszukiwania w Google. Słaba jakość treści oznacza, że została ona wygenerowana przez synonimizatory treści, skopiowana ręcznie, bądź po prostu taką, która nie wnosi nic wartościowego. Nowy algorytm Google'a ma wystrzegać się takich stron, zachowując się przy tym bardziej jak człowiek.

Jest o wiele za wcześnie, aby stwierdzić, czy nowe rozwiązanie jest lepsze, czy gorsze. Jednak pierwsze skutki jego działania już teraz możliwe są do zaobserwowania. Najbardziej oberwało się serwisowi Ebay, którego podstrony prezentujące poszczególne produkty prawie zawsze trafiały na początkowe strony wyszukiwania. Teraz Google kompletnie pomija podstrony Ebaya. Takie zagranie spowoduje, że większe serwisy znacznie chętniej będą kupować reklamy u giganta.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Kompas kwantowy będzie lepszy niż GPS?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.