Google zainwestuje w rozwój dziennikarstwa internetowego

Google zainwestuje w rozwój dziennikarstwa internetowego27.10.2010 10:06
Źródło zdjęć: © Google

Firma Google poinformowała we wtorek, że przekaże pięć mln dol. firmom typu non profit, by wspierać dziennikarstwo internetowe i sfinansować badania nad innowacyjnymi metodami przekazywania informacji

Firma Google poinformowała we wtorek, że przekaże pięć mln dol. firmom typu non profit, by wspierać dziennikarstwo internetowe i sfinansować badania nad innowacyjnymi metodami przekazywania informacji - poinformował przedstawiciel zarządu firmy Nikesh Arora.

Powiadamiając o planach sfinansowania badań nad rozwojem niezależnych mediów internetowych, przedstawiciel zarządu Google powiedział, że firma przekaże pieniądze organizacjom non profit, ponieważ "dziennikarstwo jest nieodzowne dla dobrego funkcjonowania demokracji".

Arora podkreślił też, że instytucje i organizacje, które są źródłem informacji, w coraz większym stopniu rozszerzają swą działalność w internecie, a firmie Google zależy na tym, aby "odegrać rolę w aspekcie technicznym" tego rozwoju.

Portal internetowy Google News jest krytykowany przez wiele mediów, a zwłaszcza przez dzienniki, za cytowanie opublikowanych przez nie informacji bez dzielenia się przychodami z reklam - przypomina agencja AFP. Google broni się przed tymi zarzutami, argumentując, że zamieszczane na jego portalu teksty odsyłają czytelników do stron internetowych mediów, które opublikowały je jako pierwsze. Niemniej - jak podkreśla AFP - internetowy gigant ma "napięte stosunki z wieloma grupami prasowymi".

Trzy z pięciu milionów dolarów, jakie Google zainwestuje w ten program trafią do organizacji działających poza Stanami Zjednoczonymi.

Dwa miliony dolarów otrzyma amerykańska Fundacja Night News, której prezes Alberto Ibarguen podkreślił, że jest niezmiernie ważne, by "dostarczać newsy i informacje, których ludzie potrzebują przez nowe, cyfrowe platformy".

Program badawczy fundacji pod nazwą Knight News Challenge zorganizowany jako konkurs, bada metody wprowadzania innowacji do technik dystrybucji informacji, między innymi przez internet, telefony komórkowe i inne mobilne technologie.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.