Google ulepsza wyszukiwarkę obrazów

Google ulepsza wyszukiwarkę obrazów26.07.2010 16:08

Koncern z Mountain View odświeżył wyszukiwarkę obrazów. Firma eksperymentowała z usługą Google Grafika od pewnego czasu, ale dopiero teraz uruchomiła ulepszony wariant szperacza inny niż amerykański.

Koncern z Mountain View odświeżył wyszukiwarkę obrazów. Firma eksperymentowała z usługą Google Grafika od pewnego czasu, ale dopiero teraz uruchomiła ulepszony wariant szperacza inny niż amerykański.

Na liście wyników będzie obecnie pokazywać się większa liczba grafik –. według Google'a na jednej stronie może pojawić się do 1000 zdjęć, podczas gdy do tej pory prezentowano ich najwyżej 20. Kiedy użytkownik najedzie kursorem myszy na obraz, pojawia się okno podglądu, w którym grafika jest powiększana.

Źródło zdjęć: © Wyszukiwarka grafiki: stara...
Źródło zdjęć: © Wyszukiwarka grafiki: stara...

Po kliknięciu obrazu trafimy na nową stronę (tzw. Landing Page); tu na pierwszym planie zobaczymy powiększony obraz, zaś w tle pojawi się witryna, z której pochodzi grafika. W prawej kolumnie pokazywany jest odsyłacz do strony i informacje o zdjęciu. Kliknięcie tła przenosi nas do strony źródłowej. W starej wyszukiwarce Landing Page była podzielona na dwie ramki. Witryna, z której pochodził obraz wypełniała dolną część, a miniatura wraz z opisem górną.

Przebudowana wyszukiwarka grafiki nie jest jeszcze widoczna z każdego miejsca w Sieci i sprawia problemy niektórym przeglądarkom – przykładowo, w naszej redakcji ulepszony szperacz nie działał w Operze. Poza tym internauci wywołujący tradycyjną stronę wyszukiwania po przełączeniu się do sekcji Google Grafika zobaczą jej stare wydanie. Kolejność wyświetlanych tu wyników nie różni się od tego, co prezentuje nowa edycja.

Źródło zdjęć: © ...i nowa strona z wynikami
Źródło zdjęć: © ...i nowa strona z wynikami

Koncern poinformował w firmowym blogu, że indeks wyszukiwarki zawiera odnośniki do ponad dziesięciu miliardów obrazów. Poza tym słownik Google'a obsługuje teraz ponad 25 języków. Ta usługa w przyszłości ma zostać usprawniona pod kątem urządzeń przenośnych.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.