Google dla organizacji pozarządowych

Google dla organizacji pozarządowych04.07.2007 10:30

Kolejna społeczna inicjatywa Googla została zaprezentowana na konferencji w Nowym Jorku. Jest to program przeznaczony dla organizacji typu non-profit - Google Earth Outreach.

Program pozwala szybko i łatwo uzyskać dostęp do zasobów umożliwiających stworzenie ciekawych historii w oparciu o serwis Google Earth.

_ - Program Google Earth Outreach pomaga organizacjom pozarządowym korzystać z Google Earth, m.in. dzięki przewodnikom video oraz internetowym forum łączącym różne organizacje non-profit - _ tłumaczył John Hanke, dyrektor Google Earth & Maps podczas konferencji w Nowym Jorku.

Program obejmuje m.in. wskazówki online, samouczki video oraz internetowe fora łączące nowych uczestników z partnerami Global Awareness i doświadczonymi programistami, którzy mogą pomóc w opracowaniu warstw Keyhole Markup Language ( KML ) dla Google Earth. Zbiory KML to sposób na zapisywanie uzupełniających danych dla map oferowanych przez Google.

Celem grup aktywnych na tych forach, moderowanych przez personel Google Earth Outreach, jest zachęcanie do dyskusji i współpracy między poszczególnymi organizacjami i szerszą społecznością Google Earth. _ - Program narodził się z projektu "20%"- _ mówił na konferencji Hanke. Google pozwala swoim pracownikom spędzać 20% czasu na projektach, które ich szczególnie interesują. _ - Po tym jak w czasie huraganu Katrina w Nowym Orleanie ratownicy używali programu Google Earth, wielu pracowników chciało wykorzystać nasz program do celów humanitarnych - _ dodał.

W program zaangażowana jest osobiście Jane Goodall- słynna badaczka szympansów w Afryce, założycielka Jane Goodall Institute, ambasador pokoju ONZ. Dzięki jej "geoblogowi" można nie tylko przeczytać, ale i zobaczyć z bliska miejsca, w których od lat zajmuje się swoimi badaniami w Tanzanii.

Organizacje non-profit mogą ponadto wystąpić o dotacje Google Earth Pro ( o wartości 400 dolarów ) oraz uzyskać dodatkową pomoc techniczną od Google. Organizacje biorące udział w programie mają szansę zostać wyróżnione w Google Earth Outreach Showcase - internetowej galerii najbardziej interesujących nowych warstw.

John Hanke przedstawił również trzy nowe warstwy Global Awareness serwisu Google Earth: Global Heritage Fund ( GHF ) - prezentuje ośrodki dziedzictwa kulturowego z całego świata, które GHF chce zachować dla przyszłych pokoleń; Earthwatch Expeditions - pozwala użytkownikom na wirtualny udział w ponad 100 ochotniczych ekspedycjach Earthwatch w Google Earth; Fair Trade Certified - prezentuje użytkownikom ponad 70 spółdzielni Fair Trade zlokalizowanych w Ameryce Łacińskiej, Azji i Afryce.

Po głośnej sprawie cenzurowania swojej wyszukiwarki w Chinach w ubiegłym roku, Google znów stara się pokazać, że jest firmą, której motto "Don't be evil" ( "Nie bądź złym" ) jest prawdziwe.

Tekst: Zuzanna Szybisty

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.