Google chce rozwiązać problem starości

Google chce rozwiązać problem starości05.09.2014 10:33
Źródło zdjęć: © Giznet.pl

Google znane jest z tego, że nie szczędzi pieniędzy na nawet najbardziej ambitne cele. Firma zajmowała się już autonomicznymi pojazdami, dronami, a nawet balonami. We wrześniu ubiegłego pochwaliła się chyba najbardziej wizjonerskim ze wszystkich dotychczasowych projektów – zajęła się walką ze starzeniem się. Po roku istnienia Calico, powołana w tym celu spółka-córka Google, zaczyna się w końcu ostro brać do roboty.

Spółka, której całkowicie poważnym celem działalności jest powstrzymanie procesu starzenia się u ludzi, ogłosiła w tym tygodniu, że nawiązała współpracę badawczą z firmą farmaceutyczną AbbVie. Oba przedsiębiorstwa zobowiązały się wyłożyć po 250 milionów dolarów na budowę i uruchomienie centrum wokół zatoki San Francisco. To na początek. Później obie firmy dorzucą jeszcze po 500 milionów dolarów. Pieniądze te mają zostać przeznaczone na badania nad procesami starzenia się, które zaowocować mają zupełnie nowymi lekami.

Obie firmy mają po równo dzielić się zarówno kosztami jak i potencjalnymi zyskami z opracowanych leków. Rolą nowego partnera jest przede wszystkim wsparcie Calico w obszarach, w którym firma ta nie ma żadnego doświadczenia. Spółka należąca do Google zajmować się będzie opracowywaniem leków i testowaniem ich we wczesnych eksperymentach klinicznych (pierwsze pięć lat) i w ich dalszych fazach (kolejne dziesięć lat). Tutaj nowy partner zapewniał będzie przede wszystkim wsparcie finansowe. Jeżeli wszystkie eksperymenty kliniczne przyniosą dobre wyniki, AbbVie dostanie możliwość wzięcia na siebie marketingu i sprzedaży nowych leków.

Google założyło Calico rok temu, na czele nowej spółki stawiając Arta Levinsona. Były prezes Genentechu, uznawanego za jedną z największych firm zajmujących się biotechnologią, ma na swoim koncie bardzo duże doświadczenie w walce ze schorzeniami genetycznymi, w szczególności z rakiem. Jego ekspertyza i cele postawione przez Calico wydają się być zbieżne z innymi zainteresowaniami Google. Firma wspiera również finansowo niezależną spółkę 23andMe, rozpowszechniającą testy DNA. Pozwalają one uzyskać informacje na temat chorób dziedzicznych oraz niezinterpretowane dane genetyczne, jeżeli ktoś miałby ochotę zagłębić się w ich analizę samemu.

- Współpraca z AbbVie jest punktem zwrotnym dla Calico, którego celem jest opracowanie terapii przedłużających życie dla ludzi cierpiących na choroby związane z wiekiem. Przyczyni się ona w znaczącym stopniu do przyspieszenia procesu poznawania mechanizmów starzenia się, posunie do przodu nasze badania kliniczne i przyczyni się do udostępnienia terapii pacjentom na całym świecie - stwierdził Art Levinson, CEO Calico.

Nie brzmi to co prawda jak "leczenie starości", jak rok temu prawie opisywali ten projekt Levinson i Page, ale od czegoś trzeba zacząć. W przypadku tego projektu nikt zresztą nie oczekuje natychmiastowych wyników – w ubiegłym roku Larry Page, współzałożyciel Google, szacował, że rozwiązanie "problemu" starzenia się zajmie Calico 10-20 lat.

Polecamy na stronach Giznet.pl: Project Wing, czyli latające skrzydło Google

Źródło artykułu:Giznet.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.