Gemius zbada cyberemocje

Gemius zbada cyberemocje23.07.2009 12:00
Źródło zdjęć: © cyberemotions.eu

"Zbiorowe Emocje w Cyberprzestrzeni" (Cyberemotions) - to nazwa międzynarodowego projektu, w którym udział bierze firma badawcza Gemius. Celem przedsięwzięcia jest poznanie roli zbiorowych emocji w powstawaniu, formowaniu i rozpadzie społeczności internetowych, a uzyskane wyniki badań mogą być niezwykle użyteczne w procesach budowania marki i wizerunku firm

"Zbiorowe Emocje w Cyberprzestrzeni" (http://www.cyberemotions.eu)
to interdyscyplinarny projekt finansowany przez Unię Europejską w ramach 7. Programu Ramowego, jako część pakietu Nowe Technologie. Przedmiotem badań będzie rola i sposoby funkcjonowania emocji zbiorowych wśród internautów surfujących po sieci.

Źródło zdjęć: © (fot. cyberemotions.eu)
Źródło zdjęć: © (fot. cyberemotions.eu)

W przedsięwzięciu, którego zakończenie zaplanowano na 2013 rok, bierze udział dziewięć instytucji naukowych i badawczych z sześciu różnych krajów Europy (Austrii, Szwajcarii, Niemiec, Słowenii, Wielkiej Brytanii i Polski). Skupiają one specjalistów z zakresu psychologii emocji, teorii sieci złożonych, fizyki statystycznej, sztucznej inteligencji i rzeczywistości wirtualnej. Koordynatorem projektu jest profesor Janusz Hołyst z Centrum Doskonałości Badań Układów Złożonych Wydziału Fizyki Politechniki Warszawskiej.

Gemius, jako współrealizator projektu, podejmie się realizacji badań teoretycznych dotyczących modelowania emocjonalnej aktywności w społecznościach internetowych. Spółka odpowiedzialna będzie również za konstrukcję i implementację algorytmów umożliwiających automatyczne wykrywanie tych emocji.

_ Największym atutem projektu jest jego interdyscyplinarność. Wszechstronność zainteresowań oraz umiejętność spojrzenia na zagadnienie spoza własnej, wąskiej specjalizacji, zawsze były motorem postępu i źródłem najbardziej przełomowych idei w historii nauki. Należy się zatem spodziewać, że współpraca badaczy reprezentujących tak odległe z pozoru dziedziny jak fizyka i psychologia zaowocuje niezwykle interesującymi rezultatami _ - mówi Kamila Kowalska, opiekun projektu z ramienia Gemius SA.

Twórcy projektu uważają, że wyniki badań i przeprowadzone na ich podstawie analizy stanowić będą dużą wartość dla osób zajmujących się budowaniem marki produktów i kształtowaniem pozytywnego wizerunku firm. _ Dzięki projektowi Cyberemotions możliwe będzie opracowanie następnej generacji programów informatycznych uwzględniających emocje ich użytkowników, co pozwoli m.in. na zmniejszenie konfliktów emocjonalnych wśród internautów i zwiększenie trwałości społeczności internetowych _ - twierdzą uczestnicy projektu.

Źródło: Gemius S.A.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.