Gemius i Sklepy24.pl przygotowały raport "E-commerce w Polsce 2007"

Gemius i Sklepy24.pl przygotowały raport "E-commerce w Polsce 2007"26.07.2007 16:30

Wyniki badania można podsumować krótko: polski rynek e-commerce ma się dobrze i wszystko wskazuje na to, że będzie jeszcze lepiej. Polscy internauci coraz częściej kupują w sieci, a zdecydowana większość sklepów internetowych spodziewa się zwiększenia obrotów w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Raport Gemiusa i Sklepy24.pl składa się z trzech części. Pierwsza to badanie postaw internautów względem zakupów w internecie, zrealizowane za pomocą ankiet emitowanych w dniach 4-10 maja 2007 r. na witrynach korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Analizą objęto 1 752 wypełnionych do końca kwestionariuszy, zebranych od internautów w wieku 15 lat więcej.

Jak wynika z raportu, 2/3 polskich internautów miało już okazję skorzystać z usług internetowych sklepów. Co trzeci respondent z tej grupy zamierza robić zakupy w sieci częściej niż dotychczas.

|

|
| --- |

Ponad jedna trzecia badanych ( 36% ) kupuje w internecie raz w miesiącu bądź częściej, podobny odsetek ( 39% ) - kilka razy w roku. Za największe zalety internetowych zakupów uznawane są: dostawa do domu ( 63% ), możliwość złożenia zamówienia o każdej porze ( 62% ) oraz oszczędność czasu ( 60% ). Głównym atutem internetowych aukcji są, jak uważa 72% ankietowanych, niższe niż w tradycyjnych sklepach ceny.

Polscy internauci zauważają też problemy, z jakimi wiąże się kupowanie w sieci. Na trudności podczas robienia zakupów wskazuje 60. respondentów kupujących na aukcjach i 56% klientów sklepów internetowych.

Największym problemem jest długie oczekiwanie na dostawę, na co skarży się co trzeci badany. Co szósty respondent miał trudności ze znalezieniem właściwego produktu ( 16% ), a co ósmy spotkał się z niewłaściwą obsługą ( 12% ). Prawie połowa badanych ( 44% ) nie miała jednak żadnych problemów z internetowymi zakupami.

Druga część raportu to badanie dotyczące działalności sklepów internetowych. 2 72. sklepy zarejestrowane w katalogu Sklepy24.pl otrzymały w dniach 28 maja - 4 czerwca 2007 zaproszenie do wypełnienia ankiety, którą ostatecznie odesłało 525 sklepów.

Ponad 3/4 respondentów zamierza w ciągu najbliższych 12 miesięcy rozszerzyć ofertę produktów, 53% szuka nowych sposobów reklamy, a 41% myśli o wprowadzeniu nowych promocji. 14% sklepów planuje zaoferować swoim klientom bezpłatną dostawę.

Tak jak w ubiegłym roku, zdecydowana większość sklepów ( 76% ) spodziewa się wzrostu obrotów w ciągu następnych 12 miesięcy. Co ósmy respondent ( 12% ) prognozuje zwiększenie przychodów o 50-100%, natomiast w opinii 9% badanych obroty wzrosną co najmniej dwukrotnie.

Raport wieńczy prezentacja wyników badania trackingowego, będąca szczegółowym podsumowaniem zmian i tendencji obserwowanych w sektorze e-commerce w ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku.

Pełna płatna wersja raportu jest dostępna w serwisie Sklepy24.pl - http://www.sklepy24.pl, można tam również zapoznać się z jego darmowym fragmentem.

Patrz także:
Gemius przewiduje hossę polskiego e-commerce - http://www.internetstandard.pl/news/94223.html
eCommerce 2006 - Badanie polskich sklepów internetowych - http://www.internetstandard.pl/news/104209.html

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.