Gdzie w Polsce nie działają telefony?

Gdzie w Polsce nie działają telefony?07.01.2010 16:16

Zerwane połączenia? Brak zasięgu? Zakłócenia utrudniające rozmowę? Sprawdź na planie miasta, gdzie służby UKE wykryły niedoskonałości w funkcjonowaniu sieci komórkowych. Teraz także Katowice, Łódź i Olsztyn

Publikujemy wyniki badań sieci GSM 900/180. i UMTS w Warszawie, Katowicach, Łodzi i Olsztyna. Przygotowujemy podobne dane dotyczące kolejnych aglomeracji.

Jak zebrano prezentowane informacje? Samochody pomiarowe przejechały łącznie 191. km na terenie czterech miast. Badanie trwało od 31 sierpnia do 30 września 2009 r. w godzinach wzmożonego ruchu w sieciach komórkowych, to jest między 15.00 a 19.00. Przeprowadzono 74 godziny pomiarów, podczas których badano sieci czterech operatorów jednocześnie:

  1. Polkomtela - sieć Plus,
  2. Polskiej Telefonii Cyfrowej - sieć ERA,
  3. Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel - sieć Orange,
  4. P4 - sieć Play.

Telefony w samochodach pomiarowych pracowały w trybie automatycznego wyboru sieci. Mierzone były parametry:

Źródło zdjęć: © Kliknij, aby przejść do strony z wynikami badania (fot. UKE)
Źródło zdjęć: © Kliknij, aby przejść do strony z wynikami badania (fot. UKE)

- poziom odebranego sygnału RxLev dla GSM900/1800, decydujący o zasięgu sieci,
- poziom realizacji połączeń pod kątem blokowania i przerywania połączeń (NQA),
- badanie jakości transmisji mowy (PESQ).

Zgromadzone wyniki z kilku sesji pomiarowych zostały połączone dla poszczególnych miast i przeanalizowane pod kątem pokrycia miasta sygnałem telefonii komórkowej GSM 900/180. i UMTS oraz wykonanych połączeń telefonicznych.

Chcieliśmy, aby przygotowane mapy były czytelne dla zwykłych użytkowników komórek. Dlatego świadomie ograniczyliśmy liczbę prezentowanych danych. Na mapach można zobaczyć tylko te miejsca, w których nastąpiło zerwanie bądź zablokowanie połączenia.

W przypadku wskaźnika PESQ, określającego jakość połączenia, na mapach pozostawiono tylko te miejsca, gdzie wartość pomiaru była równa lub mniejsza od 3. Uzyskanie wartości poniżej 2,7 (czerwona kropka) świadczy o bardzo złej jakości przesyłanego sygnału, a od 2,7 do 3 może spowodować, że jakość głosu w słuchawce telefonu będzie kiepska (pomarańczowa kropka).

Wyniki badania dostępne są na stronie UKE - tutaj

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.