GaiKai i OTOY - konkurencja OnLive już na horyzoncie

GaiKai i OTOY - konkurencja OnLive już na horyzoncie30.03.2009 12:30

Nie minął tydzień od zapowiedzi rewolucyjnej platformy OnLive podczas Game Developers Conference 2009 (GDC) w San Francisco, a już doczekaliśmy się reakcji ze strony konkurencji. Firma Acclaim właśnie oznajmiła, że pracuje nad projektem Gaikai, który również zostanie oparty o technologię strumieniowego przesyłania danych. Podobną deklarację złożyły także firmy OTOY i Lightwave.

David Perry, szef działu kreatywnego w Acclaim i wielki fan gier komputerowych, powiedział, że jego firma jest na bardzo zaawansowanym etapie produkcji platformy Gaikai opartej o tę samą technologię co OnLive. Oczywiście pojawi się kilka różnic - a tym etapie wiadomo m.in. że GaiKai nie będzie oferowało dodatkowej konsoli do telewizora. Zabawa w gry ma natomiast odbywać się jedynie poprzez przeglądarkę internetową i wtyczkę flash (pomysł podobny do Quake Live). Projekt określony został pełną nazwą "GaiKai: Streaming Worlds.

Perry powiedział, że Acclaim zamierzało zaprezentować swoją technologie podczas targów E3. ale producenci OnLive zrobili pierwszy krok w trakcie GDC 2009.
Okazuje się, że Steve Perlman i Mike McGarvey uprzedzili nie tylko Acclaim. Redaktorzy GameStop rozmawiali podczas GDC z Julesem Urbachem, prezesem OTOY i Lightwave. Firmy, które na co dzień zajmują się dostarczaniem bardzo zaawansowanych rozwiązań z zakresu cloud computingu, również wyraziły głębokie zainteresowanie wykorzystaniem technologii do gier komputerowych. Urbach powiedział m.in., że prowadzi już negocjacje z kilkunastoma producentami gier.

Źródło zdjęć: © (fot. IDG)
Źródło zdjęć: © (fot. IDG)

Choć znamy już ogólne założenia projektów, to wciąż nie mamy pewności co do skuteczności ich realizacji. Czy społeczeństwo i dostawcy internetowi są gotowi na tak zaawansowane rozwiązania programistyczne? Co zrobią najwięksi gracze rynku? Cóż, na odpowiedź przyjdzie nam poczekać przynajmniej do końca roku, na kiedy to zaplanowana jest premiera OnLive.

OnLive już wkrótce może całkowicie zmienić rynek elektronicznej rozrywki. Przedsięwzięcie oparte o technologię strumieniowego przesyłania danych (ang. streaming) ma umożliwić m.in. natychmiastową zabawę w dowolnie zaawansowaną grę komputerową na wszystkich platformach niezależnie od stopnia ich zaawansowania.

Autorzy projektu powiedzieli, że użytkownicy do płynnej zabawy w najbardziej wymagające gry potrzebowaliby spełnić jedynie wymagania dotyczące łącza. Przy standardowych ustawieniach i rozdzielczości 720x576 (SD) byłoby to około 1,5 Mbit/s, przy ustawieniach 1280x720 pikseli (HD ready) - 5 Mbit/s ( zakładając płynność na poziomie około 60 klatek na sekundę ). Niemożliwe? Cóż, choć koncepcja faktycznie prezentuje się bardzo utopijnie, to wiele wskazuje na to, że ma sporą szansę na realizację. Wiadomo, że Steve Perlman odpowiedzialny za projekt pozyskał już wielu najważniejszych wydawców rynku gier komputerowych, a także wsparcie finansowe od Maverick Capital, Warner Bros czy Autodesk. Projekt ze szczegółami opisaliśmy w artykule: "OnLive - usługa, która zniszczy Xboksa, PS3, Wii i wymagania sprzętowe na PC?

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.