Gadu-Radio przerodziło się w Open.fm

Gadu-Radio przerodziło się w Open.fm15.10.2008 20:30

Spółka Gadu-Gadu wprowadziła do sieci nową platformę radiową - Open.fm. Serwis zastąpi działające dotychczas Gadu-Radio.

Spółka Gadu-Gadu wprowadziła do sieci nową platformę radiową - Open.fm. Serwis zastąpi działające dotychczas Gadu-Radio, ponieważ, jak powiedział nam Rzecznik Prasowy Gadu-Gadu S.A., _ "Open.fm chce otworzyć się na większą rzeszę użytkowników, którzy nie będą go kojarzyć wyłącznie z komunikatorem" . Dowiedzieliśmy się również, że Open.fm upatruje swojej szansy w torcie e-commerce.
Głównym czynnikiem, który ma odróżniać Open.fm od Gadu-Radio, jest otwartość na użytkowników. Odwiedzający serwis internauci, mogą słuchać sześciu najpopularniejszych kanałów muzycznych (Hip-Hop, Impreza, Disco Polo, Największe Hity, Po Polsku, Hity Lat 80) bez potrzeby logowania. Jednakże nie wszystkie kanały na Open.fm dostępne są bez rejestracji - "
Chcemy się otworzyć na nowych użytkowników, dlatego dajemy możliwość słuchania kanałów prosto ze strony internetowej bez potrzeby logowania. Liczymy, że dzięki temu internauci zainteresują się pozostałymi kanałami i zarejestrują się żeby ich posłuchać" _ - mówi dla Internet Standard Jarosław Rybus, Rzecznik Prasowy Gadu-Gadu S.A. - _ "Być może w dalszej perspektywie osoby te zainteresują się również komunikatorem, ponieważ Open.fm dostępny jest także z poziomu GG" _ - dodaje.

Źródło zdjęć: © (fot. IDG)
Źródło zdjęć: © (fot. IDG)

Open.fm to w rzeczywistości Gadu-Radio działające pod inną marką. Dlaczego postawiono na zmianę brandu? - _ "Jak każda rozwijająca się firma, stajemy w pewnym momencie przed wyborem, czy posługiwać się własną marką czy może tworzyć nowe. Postawiliśmy na odświeżenie profilu. Projekt ten charakteryzuje się tez trochę inną logiką działania niż pozostałe serwisy Gadu-Gadu. Nie chcemy żeby serwis zamknięty był do społeczności Gadu-Gadu - podobna sytuacja miała miejsce w przypadku serwisu Pykam.pl i innych, nad którymi intensywnie teraz pracujemy" _ - mówi Jarosław Rybus. Open.fm charakteryzuje się nową stroną, która w żaden sposób nie kojarzy się z charakterystyczną, żółtą kolorystyką Gadu-Gadu. _ "Open.fm proponuje świeży design, żywe, dynamiczne kolory, prostotę, czytelność i łatwość w obsłudze, czyli wszystko to, czego od serwisów oczekują młodzi ludzie, będący "za pan brat" z internetem i nowymi technologiami, szukający muzyki na każdą okazję" _ - czytamy w informacji prasowej.

Na bieżąco na stronie internetowej pokazywane są tytuły granych utworów. Słuchacz może dowiedzieć się, kto jest wykonawcą piosenki, a już w najbliższym czasie będzie mógł również kupić bezpośrednio ze strony Open.fm płytę z utworem, który akurat będzie emitowany na platformie radiowej. _ "Na obecnym etapie nie możemy jeszcze ujawnić kto będzie odpowiedzialny za sprzedaż płyt" _ - mówi Jarosław Rybus.
Oprócz możliwości słuchania wielu kanałów tematycznych w sieci, na stronie internetowej platformy można znaleźć codziennie aktualizowane, najnowsze informacje ze świata muzyki, opis najpopularniejszych wydarzeń i zapowiedzi koncertów. Na blogach kanałów otwartych w Open.fm publikowane są wiadomości o zespołach, wokalistach, karierze muzycznej. Tam też słuchacze mogą wymieniać się swoimi uwagami, opiniami, brać udział w rankingach i głosowaniach na ulubione utwory i zespoły.

Według najnowszych wyników Megapanelu PBIGemius, w lipcu Gadu-Radio (poprzednik Open.fm) przyciągnęło na serwis 517 tys. słuchaczy (real users), a bezpośrednia konkurencja serwisu, należące do Interii Miastomuzyki.pl, zanotowało w tym samym miesiącu 312 tys. użytkowników. Bardzo dobrze na rynku prezentuje się Last.fm - w lipcu radia słuchało ok. 600 tys. użytkowników.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.