Firmy tracą miliardy przez portale społecznościowe

Firmy tracą miliardy przez portale społecznościowe06.08.2010 12:22
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Potencjalne straty dla brytyjskich firm, których pracownicy korzystają z internetowych portali społecznościowych w godzinach pracy, sięgają rocznie 14 mld funtów

Potencjalne straty dla brytyjskich firm, których pracownicy korzystają z internetowych portali społecznościowych w godzinach pracy, sięgają rocznie 14 mld funtów - ocenia portal ogłoszeń o pracę MyJobGroup.co.uk.

Jak informuje w czwartek agencja Reutera, portal przeprowadził sondaż wśród tysiąca pracowników w Wielkiej Brytanii. Prawie sześć procent - czyli 2 mln z 3. mln pracujących Brytyjczyków - spędza w pracy ponad godzinę na Facebooku, Twitterze i innych portalach. To prawie jedna ósma dnia roboczego. Wielka Brytania może tracić na tym nawet 14 mld funtów rocznie.

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

"Wyniki jasno pokazują, że pracownicy w Wielkiej Brytanii spędzają coraz więcej czasu w mediach społecznościowych w sieci. Jeśli pozostaje to bez kontroli, może mieć negatywne konsekwencje dla wydajności wielu firm w kraju" - ocenia Lee Fayer z MyJobGroup.

Ponad połowa zatrudnionych - 5. procent - przyznała, że wchodzi w miejscu pracy na swoje profile na portalach społecznościowych. Wielu - po to, by poplotkować z przyjaciółmi, uzupełnić swój profil na portalu, dodać zdjęcia czy filmy wideo. Przy tym tylko 14 proc. uznało, że przez portale ich produktywność spada, a aż 10 proc. uważa, że wręcz odwrotnie - są dzięki temu bardziej wydajni.

Portal MyJobGroup zastrzega, że nie chce "psuć zabawy", ale pracownicy spędzający ponad godzinę dziennie na portalach osłabiają wydajność firm, której potrzebuje osłabiona brytyjska gospodarka.

Tylko jedna trzecia uczestników sondażu uważa, że należałoby zabronić w pracy Facebooka, Twittera czy YouTube'a, a dwie trzecie - że powinny być w jakiejś mierze dostępne.

Świadczy to - zauważa agencja Reutera - o rosnącym znaczeniu mediów społecznościowych w codziennym życiu.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.