Firma Bosch i Tom Tom rozpoczynają współpracę

Firma Bosch i Tom Tom rozpoczynają współpracę30.07.2015 09:40
Źródło zdjęć: © Fotolia | Igor Mojzes

Firma Bosch wspólnie z holenderskim dostawcą map - TomTom poinformowały o rozpoczęciu współpracy. Ich celem jest stworzenie innowacyjnych rozwiązań nawigacyjnych, które będą przekładały się na automatyczną, błyskawiczną, a przede wszystkim bezpieczną jazdę.

Na mocy porozumienia Tom tom przygotowuje niezbędne mapy, a Bosch opracuje ich specyfikę na podstawie rozwijanych systemów. Wypowiadając się na temat znaczenia przedsięwzięcia, dr Dirk Hoheisl, Członek Zarządu Bosch mówi: _ "Automatyczna jazda po autostradach będzie możliwa od 2020 roku tylko dzięki niezwykle dokładnym mapom" _. Zaś wiceprezes TomTom Automotive Jan Maartem de Vries dodaje: _ „Do końca 2015 roku chcemy mieć komplet map o najwyższym poziomie dokładności dla wszystkich autostrad i dróg podobnych kategorii w Niemczech. Pokrycie sieci dróg zostanie następnie rozszerzone na resztę Europy oraz Ameryki Północnej”. _

Mapy dla systemu automatycznej jazdy różnią się od obecnie używanych przede wszystkim w dwóch aspektach. Po pierwsze, poziom dokładności jest znacznie wyższy: aż do precyzji w zakresie decymetra. Po drugie, materiał kartograficzny dla systemu automatycznej jazdy składa się z wielu warstw. Tradycyjna warstwa nawigacyjna jest wykorzystywana do wyznaczania trasy z punktu A do B z uwzględnieniem dróg do przejechania. Warstwa lokalizacji bazuje na nowej koncepcji pozycjonowania, którą samochód wykorzystuje do ustalenia pozycji na pasie drogi. Aby to wykonać, pojazd porównuje dane z czujników z informacjami zawartymi w warstwie lokalizacyjnej mapy. W ten sposób można dokładnie określić położenie auta względem drogi oraz otoczenia. W górnej części warstwy lokalizacji znajdują się nie tylko zestaw atrybutów takich jak wydzielone pasy ruchu, znaki drogowe, ograniczenia prędkości, itp., ale także informacje 3. o geometrii drogi z uwzględnieniem łuku oraz nachylenia. Dzięki tak szczegółowym danym, automatyczne
samochody mogą zdecydować, kiedy i jak zmienić pas ruchu.

Źródło zdjęć: © (fot. Fotolia / Andrey Popov)
Źródło zdjęć: © (fot. Fotolia / Andrey Popov)

W zautomatyzowanym trybie jazdy bezpieczeństwo i komfort zależą przede wszystkim od map i tego, w jakim stopniu są aktualne. Dobry przykład stanowią informacje o ograniczeniach prędkości, które muszą być natychmiast odświeżane. Tylko wówczas samochody mogą wybrać najlepszą strategię jazdy. W związku z tym Bosch i TomTom polegają na różnych elementach oraz serwisach do aktualizowania map na bieżąco. Flota specjalnych samochodów TomTom służących do mapowania nadal będzie regularnie jeździć po drogach, by zbierać dane. Aby zarejestrować najnowsze modyfikacje w sieci drogowej, jakie wprowadzono po konfiguracji pasów ruchu lub ustawieniu znaków, TomTom i Bosch planują współpracę z zarządcami flot samochodów wyposażonych w niezbędne czujniki. Informacja o wykrytych zmianach warunków drogowych będzie wysyłana na serwer. Następnie zostanie poddana weryfikacji oraz wprowadzona do bazy danych map cyfrowych. Zaktualizowana mapa zostanie udostępniona zautomatyzowanym samochodom, co jest znakomitym uzupełnieniem
wbudowanych w nie czujników pokładowych.

Dla firm Bosch i TomTom współpraca w dziedzinie map dla zautomatyzowanej jazdy jest przedłużeniem istniejącej kooperacji. TomTom dostarcza informacje wraz z zapleczem serwisowym dla dynamicznych map w usłudze Bosch Connected Horizon (bez warstwy lokalizacji). Usługa umożliwia przewidywanie warunków na drodze i dostosowywanie strategii jazdy do zmieniającej się sytuacji. Rozwiązanie zaprezentowano po raz pierwszy w 201. roku podczas wystawy samochodów użytkowych IAA w Hanowerze. System rozpoznaje potencjalne czarne punkty na drodze takie jak korek rozpoczynający się za wzgórzem i automatycznie ogranicza oraz dostosowuje prędkość pojazdu. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko groźnej kolizji takiej jak najechanie na stojące samochody. Ponadto zachowanie płynności jazdy zwiększa komfort kierowcy, a także wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.
_ Źródło: Tom Tom / WP _

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.