Filmy i wideo na żądanie wyprą tradycyjną telewizję?

Filmy i wideo na żądanie wyprą tradycyjną telewizję?25.09.2015 11:16
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Kupski to robi || Ponad połowa konsumentów przyznaje, że ogląda materiały wideo dostępne na żądanie przynajmniej raz dziennie. W 2010 roku było to zaledwie 30%. W ujęciu tygodniowym na jednego widza przypada sześć godzin na seriale, programy i filmy VOD.

Ponad połowa konsumentów przyznaje, że ogląda materiały wideo dostępne na żądanie przynajmniej raz dziennie. Jeszcze w 2010 roku było to zaledwie 30 procent. To nie jest nawet zaskakujące, ponieważ powszechnie wiadomo, że takie platformy jak Player, Ipla, iTVP itp wygrywają dostępnością materiałów "na żądanie". Oglądamy te programy, na które mamy ochotę i to w wybranym przez siebie momencie.

Coraz częściej przy oglądaniu wideo zamieniamy ekran telewizora lub monitora na smartfona. Od roku 2012 roku zanotowano 71-procentowy wzrost liczby konsumentów korzystających z TV na telefonach. Użytkownicy najczęściej oglądają w ten sposób krótkie filmy stworzone przez innych użytkowników. Do oglądania dłuższych materiałów najchętniej wykorzystujemy tablety. Wiadomo, nieco większy ekran - lepsze wrażenia i wygoda konsumpcji treści.

YouTube zwiększa swoją przewagę nad pozostałymi serwisami jeśli chodzi o czas korzystania z usługi. W wydanym w czerwcu 2015 roku Ericsson Mobility Report odnotowano, że YouTube odpowiada niemal za połowę całości ruchu wideo w sieciach mobilnych. W raporcie TV & Media Report 2015 odnotowano, że już prawie 10 procent konsumentów ogląda materiały zgromadzone w serwisie YouTube przez... ponad trzy godziny dziennie.

Jeden na trzech ankietowanych jest zdania, że bardzo ważny jest dla niego dostęp na domowym telewizorze do treści oferowanych przez YouTube i inne serwisy UGC - treści wytwarzane i nadawane przez końcowych użytkowników (w przeciwieństwie do zawartości mediów tradycyjnych, która tworzona jest przez zawodowych np. pisarzy, wydawców, dziennikarzy, nadawców, producentów). Na tych platformach najszybciej rośnie popularność filmów edukacyjnych i wideo-poradników. Konsumenci przyznają, że tygodniowo oglądają średnio 73 minuty takich treści.

Coraz częściej użytkownicy stosują tzw. _ binge watching _, czyli maratony telewizyjne - oglądanie przynajmniej kilku odcinków seriali programów TV pod rząd. _ Binge watching _ staje się dominującym trendem wśród widzów, zwłaszcza tych, którzy korzystają z serwisow VOD, takich jak Netflix, Amazon Prime czy HBO Go. 8. procent subskrybentów tych serwisów urządza takie maratony przynajmniej raz w tygodniu.

Jest to właśnie głównie zasługa coraz szerszego dostępu do treści wideo na wielu platformach: odtwarzacze stacji telewizyjnych pozwalają na darmowe oglądanie seriali, poradników, serwisów informacyjnych, show itp. Są dostępne na wielu platformach - komputery, tablety, smartfony, SmartTV... Internetowe serwisy wideo (jak YouTube) także są dostępne na sprzęcie mobilnym czy TV. Dowolność w decydowaniu o programie czy filmie, jaki właśnie chcemy obejrzeć, nieograniczona możliwość przewijania, pauzowania czy przerwania oglądania w wybranym momencie i powrócenie do niego przy kolejnej okazji, daje konsumentom coś, czego pożądają w każdej przestrzeni swojego życia - swobodę.

Teraz pozostaje nam tylko czekać, kiedy do Polski wejdzie długo wyczekiwany Netflix. Czy tradycyjna telewizja zostanie zepchnięta z podium?

_ SŁK - Wirtualna Polska / Telepolis _

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.