Filmweb w 2008: Więcej reklamodawców i "rewolucyjna" nowa wersja

Filmweb w 2008: Więcej reklamodawców i "rewolucyjna" nowa wersja30.11.2007 15:30

- W 2008 r. przedstawimy Filmweb 3.0. Będzie to prawdziwa rewolucja. Nasz plan jest niesamowicie duży - zapowiedział na konferencji prasowej Artur Gortych, wydawca Filmweb.pl. W 2008 r. Filmweb chce stać się silnym, niezależnym graczem na rynku reklamowym. Omnigence, właściciel Filmwebu w najbliższym czasie nie zamierza szukać inwestora.

10 urodziny Filmwebu przypadają na 18 marca 2008 r., jednak nowa wersja serwisu zostanie zaprezentowana później, ze względu na bardzo duże zmiany. Zespół Filmwebu nie chciał zdradzić żadnych szczegółów na temat nowości w serwisie.. Główny cel strategiczny na najbliższy rok to rozwój marki i ofensywa na rynku reklamowym. _ -Współpracujemy właściwie ze wszystkimi dystrybutorami filmowymi. Teraz chcemy pozyskać reklamodawców z innych branż- _ zapowiada Gortych. Filmweb współpracuje z siecią reklamową IDMnet oraz ma własne biuro sprzedaży.

W tym roku Filmweb.pl wygeneruje ok. 3 mln zł przychodów. Przedsięwzięc od kilku lat jest rentowne. Około 90% przychodów stanowi reklama. _ -Od kilku lat nie robimy nic w barterze. Co najwyżej dajemy bardzo duże upusty- _ deklaruje Gortych. Resztę przychodów stanowi sponsoring i umowy "contentowe". W zeszłym tygodniu Filmweb.pl podpisał umowę o dostawę treści z dużym zagranicznym graczem. Najprawdopodobniej jest to AOL, który szuka partnerów "contentowych" w Polsce, jednak nie jest to potwierdzona informacja.

Na konferencji prasowej nowy redaktor naczelny Filmwebu - Krzysztof Michałowski, przedstawił pokrótce jakie zmiany zaszły w serwisie od wakacji, kiedy objął nowe stanowisko. Podstawą rozwoju Filmwebu cały czas jest społeczność, jednak ekipa serwisu eksperymentuje z nowym formatami redakcyjnymi.

Powstał zalążek telewizji internetowej - Filmweb TV, która produkuje dwa programy - "Cięcie" oraz "Nakręceni". Pierwszy z nich to krótkie podsumowanie nowości filmowych. Z kolei "Nakręceni" w każdym odcinku koncentrują się na konkretnym filmie. _ -Na razie zainwestowaliśmy w Filmweb TV kilkadziesiąt tysięcy złotych. Mamy profesjonalny sprzęt i dwóch operatorów- _ mówi Gortych. Dodaje jednak, że na razie nie jest to przedsięwzięcie dochodowe, a jedynie "zaplecze" na przyszłość. W I kwartale 2008 r. mają powstać dwa nowe formaty TV. W przyszłym roku Filmweb będzie się także starał o produkcję własnego formatu dla klasycznej telewizji "głównego nurtu".

Drugą nowością redakcyjną jest dział "Powiększenie", w którym prezentowane są dogłębne analizy i poważne artykuły na temat kina. Piszą je filmoznawcy czy krytycy filmowi, ale mogą je także zamieszczać wszyscy należący do społeczności Filmwebu, jeśli tylko reprezentują odpowednio wysoki poziom. Filmweb został też partnerem medialnym Filmoteki Narodowej. _ -To dla nas duży prestiż- _mówił Michałowski.

Według ostatnich wyników badania Megapanel za wrzesień serwis odwiedziło 1 mln 690 tys. użytkowników ( real users ), a zasięg wyniósł 12,24%. Według danych zaprezentowanych przez ekipę Filmwebu, newsletter serwisuje subskrybuje ponad 600 tys. osób. Codziennie w serwisie pojawia się ponad 20 newsów. Wpisów do bazy filmowej jest już ponad 1,1 mln, co daje Filmwebowi drugą pozycję na świecie po IMDB.com _ -Jesteśmy jedną z przyczyn zniknięcia z rynku kilku polskich magazynów o kinie- _ uważa Gortych.

Patrz także:

E-biznes od kuchni: Filmweb.pl - http://www.internetstandard.pl/news/118008.html

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.